5 478 läst ·
1 svar
5k läst
1 svar
Hur fästa växthus i mur?
Hej,
Jag har kommit över ett enklare växthus av aluminium med glas.
Grävt ut, lagt grus och murat upp en mur med lecablock som nu är putsad först med A-bruk och därefter med B-bruk. Äntligen dags att sätta växthuset på plats med då slog det mig - hur gör man det bäst? Några alternativ jag tänkt på:
1) skruva fast tryckt trä ovanpå muren och fästa växthuset i det tryckta trät. Nackdelen är att muren är 19cm bred och jag misstänker att plankan bör ha minst samma bredd för att vattnet ska rinna av?
2) skruva växthuset rakt i muren med lättbetongskruv med syllpapp i mellan som går över murens kant så att vattnet kan rinna av.
...eller finns det något bättre förslag?
Tacksam för hjälp och tips!
Grävt ut, lagt grus och murat upp en mur med lecablock som nu är putsad först med A-bruk och därefter med B-bruk. Äntligen dags att sätta växthuset på plats med då slog det mig - hur gör man det bäst? Några alternativ jag tänkt på:
1) skruva fast tryckt trä ovanpå muren och fästa växthuset i det tryckta trät. Nackdelen är att muren är 19cm bred och jag misstänker att plankan bör ha minst samma bredd för att vattnet ska rinna av?
2) skruva växthuset rakt i muren med lättbetongskruv med syllpapp i mellan som går över murens kant så att vattnet kan rinna av.
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Hej! Gammal fråga men står i precis samma frågeställning nu. Hur löste du detta? Jag ska fästa mitt växthus på en lecamur och tänker att jag helst bara vill skruva fast växthusets sockel direkt i lecamuren. Men går det?C Coachrobruuu skrev:Hej,
Klicka här för att svara