Ska försöka fästa en vägghängd varmvattenberedare på bef. tvättstugevägg. Huset är ett gullringshus från 82.
I tvättstugan sitter det närmst reglarna en skiva som inte är gips utan mer åt spånskivehållet? Vad är det för skiva? Hela huset har detta i väggarna. Masonit, spånskiva?
Varmvattenberedaren som skall fästas på vägg är 150l och har väll ca 180kg som vikt.
Vad klarar skivmatrialet om man skruvar med ordentliga träskruv direkt i väggen?
Det jag har tänkt är att fästa 2reglar direkt utanpåliggande på väggen in i väggens regelverk typ 45x70 rakt över, för att sen skruva vvb i reglarna och väggen.
Vad tycker ni? 😅
I tvättstugan sitter det närmst reglarna en skiva som inte är gips utan mer åt spånskivehållet? Vad är det för skiva? Hela huset har detta i väggarna. Masonit, spånskiva?
Varmvattenberedaren som skall fästas på vägg är 150l och har väll ca 180kg som vikt.
Vad klarar skivmatrialet om man skruvar med ordentliga träskruv direkt i väggen?
Det jag har tänkt är att fästa 2reglar direkt utanpåliggande på väggen in i väggens regelverk typ 45x70 rakt över, för att sen skruva vvb i reglarna och väggen.
Vad tycker ni? 😅
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Det är tretex, det klarar *inte* att fästa något i den. Men gipsskivan klarar desto mer.J J.Andersson skrev:Ska försöka fästa en vägghängd varmvattenberedare på bef. tvättstugevägg. Huset är ett gullringshus från 82.
Vad tycker ni? 😅
Själv skulle jag nog sätta en 15mm plywood-skiva, skruva den i reglar där det går, fästa med molly i övrigt. Sedan fästa vvb i den.
Hur stor skiva rekomenderar du? Typ så här enligt bild?Dowser4711 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden