Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Jag behöver två applikationer (larmkabel EKKX 4x0.5 som på bilen med en kabel - förstorad så inte lätt att se) och koax för parabol (flera som på bilden).
Jag behöver dra om pga renovering.
Jag undrar vilken typ av pistol - det finns många och de jag hittat använder inte dessa smala klamrar som på bilderna utan sådana som mer ser ut som häftklammer (som man häftar papper med) med en böj på mitten för kabeln och de vill jag inte ha...
I ett fall skall kablarna döljas bakom taklist så därför vill jag ha det så "tight" som möjligt och inte något man spikar.
Jag behöver dra om pga renovering.
Jag undrar vilken typ av pistol - det finns många och de jag hittat använder inte dessa smala klamrar som på bilderna utan sådana som mer ser ut som häftklammer (som man häftar papper med) med en böj på mitten för kabeln och de vill jag inte ha...
I ett fall skall kablarna döljas bakom taklist så därför vill jag ha det så "tight" som möjligt och inte något man spikar.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "häftklammer"
Häftklammer
En häftklammer är ett litet metallstycke som används för att fästa ihop papper, kartong och andra material. De är ofta tillverkade av tunt ståltråd och böjs för att hålla ihop materialen när de pressas genom dem med hjälp av en
Läs mer
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
Såvitt jag vet får man ej klamra kabel och dölja med list. Kablarna måste dras i rör!
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
Ok, läste dåligt. Trodde det var starkström.
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
@Stefan N - tack det ser ut att vara precis vad jag letar efter!
Hmm Har samma problem med min R36 pistol har bytt pistol 2 gånger nu. Bytt klammer 1 gång. dock från samma butik. ser skavda ut i kanterna. Fick hem en ny pistol med posten i dag. Ska testa att köpa andra klammer till veckan. Någon som har någon ide´varför det blir så. Troligen klamrarna som är ett måndags ex?
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
@VikStri Berätta gärna hur det går - jag tänkte också använda vita klammer och vill helst inte att de skall se ut som på mina bilder (vet inte vilken pistol eller fabrikat av klammer som användes av parabolmontören som satte dem).
Jag har läst på lite på nätet och har dock inte direkt hittat några alternativ till Rapid R36 - de flesta andra märken tycks ha problem med att ibland häfta "i kabeln" och/eller håller dålig kvalitet och börjar "jamma" efter ett litet tag...
Jag har läst på lite på nätet och har dock inte direkt hittat några alternativ till Rapid R36 - de flesta andra märken tycks ha problem med att ibland häfta "i kabeln" och/eller håller dålig kvalitet och börjar "jamma" efter ett litet tag...
Som jag tidigare lovade "Amatörsnickaren" Så har jag nu köpt nya klammer på Clas Ohlson av exakt samma typ som förra gången. Första reaktionen när jag öppnade förpackningen och jämförde med de äldre var att dom nya klamrarna var bredare, hade mer vit färg på sig. Provade till sist att skjuta några klammer och inte ett märke. De förra var helt enkelt en måndagex leverans. Fungerar helt utan problem. Den som satte klamrarna på din bild råkade ut för samma sak troligen. Bara att klamra på! 
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Tack - fick just min pistol i Fredags och skall köpa klammer i morgon.
Kan för övrigt nämna att det finns en säljare på www.amazon.co.uk som säljer pistolen ca 200 billigare än vad den kan köpas för i Sverige så även med porto inräknat lönar det sig (hade själv lite annat att köpa där samtidigt så då lönade det sig ännu bättre då portot blev det samma med och utan pistolen). Pistolen jag köpte därifrån kom snabbt och var garanterat ny och oanvänd (inplastad i originalförpackning) så verkar vara ok säljare.
Kan för övrigt nämna att det finns en säljare på www.amazon.co.uk som säljer pistolen ca 200 billigare än vad den kan köpas för i Sverige så även med porto inräknat lönar det sig (hade själv lite annat att köpa där samtidigt så då lönade det sig ännu bättre då portot blev det samma med och utan pistolen). Pistolen jag köpte därifrån kom snabbt och var garanterat ny och oanvänd (inplastad i originalförpackning) så verkar vara ok säljare.