Jag monterar ljuddämpande paneler på en betongvägg i en äldre byggnad. Väggarna är självklart inte helt raka och heller inte 90 grader mot golvet.
Den första skivan sattes så att den följde väggen istället för helt lodrätt, detta för att undvika att den innersta av de lodräta ribborna på skivan skulle bli kilformad. Osäker på om det var smart.
Den sista panelskivan på den väggen kommer givetvis inte passa exakt, dels för att jag inte förväntar mig helt parallella väggar och dels pga den där idioten Murphy!
Jag kan mäta avståndet från näst sista skivan till väggen längst upp och ned och såga till sista skivan med ett rakt snitt, men helst skulle jag se att skivan följde väggen där den buktar (inte mycket, men några mm). Hur kan jag få till det?
För att komplicera saken ytterligare måste det sågas ut ett urtag i sista skivan för att ett strömuttag inte ska döljas. Några tips för att det urtaget ska hamna exakt på rätt ställe? Jag har ett par idéer men de är inte idiotsäkra och jag tar gärna emot förslag på fler.