Har bytt blandare i köket och ska nu skruva på slang för varm respektive kallt på ett sånt här brunt kopparrör. Kopplingen med det varma blir inte rätt och läcker och jag undra hur man sätter på klämnings koppling istället ( det verkar vara nåt fel på gängan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Gängan på bilden ser ut som den har blivit sneddragen (kryssdragen) och det har skett i närtid att döma av färgen på den. Se om du kan få den rakt på igen för att räta ut dessa och efter det lite gängtejp.
Ps.
Jag gillar el och hatar vatten.
Ds.
Ps.
Jag gillar el och hatar vatten.
Ds.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
En klämringskoppling ska aldrig ha gängtejp!
Sådana ska täta i konan och ingen annanstans. För att arbetet ska anses vara fackmannamässigt utfört ska tillverkarens monteringsanvisningar följas. Utförs det på annat sätt är risken stor att ersättningen från försäkringsbolaget minskar vid en skada.
Kapa röret och montera en ny klämringskoppling (med stödhylsa) och dra den enligt anvisningar.
Sådana ska täta i konan och ingen annanstans. För att arbetet ska anses vara fackmannamässigt utfört ska tillverkarens monteringsanvisningar följas. Utförs det på annat sätt är risken stor att ersättningen från försäkringsbolaget minskar vid en skada.
Kapa röret och montera en ny klämringskoppling (med stödhylsa) och dra den enligt anvisningar.
Det blev att vi lät gängan sitta kvar -?tog på sån här tagel och nån slags olja på tub som en slags packning- och det läcker inte längre! Klämringskopplingen får vänta
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden