Hej,
Vår rörmokare har gjort fel med silikon. Tsgit för hög kant på handfatet mot kaklet. Ser hemskt ut. Även klumpigt.
Sen spillt på sidan på den nya dyra kommoden som är målad svart så att säga. Man kan ju inte ta vad som helst för medel på. Han skulle ju eg limmat på insidan av kommoden men gjort fel på utsidan å dessutom så slarvigt.
Vår rörmokare har gjort fel med silikon. Tsgit för hög kant på handfatet mot kaklet. Ser hemskt ut. Även klumpigt.
Sen spillt på sidan på den nya dyra kommoden som är målad svart så att säga. Man kan ju inte ta vad som helst för medel på. Han skulle ju eg limmat på insidan av kommoden men gjort fel på utsidan å dessutom så slarvigt.
(Hoppar in i tråden då jag har samma fråga!)
Det är ”bara” ett fritidshus men den här kanten förstör ju semester
Hur får jag bort den och hur gör jag för att få det snyggare än så här?!
Det är ”bara” ett fritidshus men den här kanten förstör ju semester
Hur får jag bort den och hur gör jag för att få det snyggare än så här?!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara att skära bort med brytbladskniv, sen får man skrapa rätt mycket, allt ska bort om man vill ha ett bra resultat, annars är risken rätt stor att den gamla fogen tittar fram, blir hemskt fult!
Gjorde om min då den blivit lite gul och va för stor
Gjorde om min då den blivit lite gul och va för stor
Produkter som diskuteras: "brytbladskniv"
Brytbladsknivar
Brytbladsknivar är utmärkta verktyg för att utföra en mängd olika skärande uppgifter. De har avtagbara blad med flera segment, så när bladets spets blir trubbigt kan du enkelt bryta av det segmentet och har då ett nytt, skarpt blad
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 218 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 218 inlägg
Det finns en mycket bra beskrivning av hur man får till den perfekta silikonfogen här: https://www.byggahus.se/forum/threads/perfekt-siliconfog-varje-gang-handledning.285556/Lengan skrev:
Tech 7 vit med tech7 7 cleaner(ist för såpa blandat med vatten) tejpa kan man alltid göra, se till att tejpa rakt och en remsa tejp per sida, blir lite lättare då, själv kör jag utan tejp och drar med fingret, fogar en del på jobbet. Annars finns det ju också fogspadar dom är rätt smidiga kan va trångt vid blandaren med den dock!Lengan skrev:
1 ta bort all fog, nog, allt ska bort blir lättare sen.
2 dra ut en jämn sträng hela vägen
3 på.med antagligen såpa blandat med vatten i blomspruta eller tech7 cleaner, och jobba till den som du vill ha den
4 om du har kladdat mycket på plattor eller tvättställ, på med mer avfettning och torka bort.
Sen med tejp är det samma, fast du kan slippa att få en ojämn fog om du tejpar bra.
På med tejp, dra din sträng, på med avfettning, dra med fingret eller verktyg så den blir jämn och fin, sen drar du bort tejpen, klar
Edit* tyvärr så blir fog tråkig med åren, man får hålla efter lite
Medlem
· västra götaland
· 95 inlägg
kör en Silicon som innehåller ättika. gulnar inte. å tvätta med t-röd innan. yes-diskmedel i spruta är de bästa när man drar ut fog. fått både från snickare/kakelgubbe/röris.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden