M Max Sörmland skrev:
JO jag har provat även det, dock är deras rekommendationer att när man har, som jag mer än 10 element samt lyfthöjd på 6m så är det så att säga nivå tre som gäller för de olika alternativen...
Ok, har 15 elementet plus 45m2 golvvärme och jag kör på absolut lägsta hastighet. Helt tvärtemot tillverkarens rekommendation 😝

• Wow
Max Sörmland
  • Laddar…
M Max Sörmland skrev:
JO jag har provat även det, dock är deras rekommendationer att när man har, som jag mer än 10 element samt lyfthöjd på 6m så är det så att säga nivå tre som gäller för de olika alternativen...
B Stall Tostaryd skrev:
Du kan ha fått en luftblåsa precis vid cirkulationspumpen. Hände mig. Bara att lossa de stora muttrarna försiktigt och se om det pyser till.
Kan också prova att sänka hastigheten på pumpen även om det låter konstigt. Man vet aldrig hur vattnet väljer att cirkulera..
B Stall Tostaryd skrev:
Ok, har 15 elementet plus 45m2 golvvärme och jag kör på absolut lägsta hastighet. Helt tvärtemot tillverkarens rekommendation 😝
Okay, värt att prova, dock körde jag den tidigare c-pumpen , Grundfos 21-60 på högsta läget, men dock värt att pröva och fungerar inte det blir det nog till att ringa antingen Thermia och/eller rörmokare i morgon...
Himla orolig att något rör skall bilda ispropp...😒

M Max Sörmland skrev:
Funderade just på växelventilen....om det är den du menar, den ser ut så här...
Känner inte igen din model men om du plockar bort styrdonet och provar manuellt.

Stäng av pumpen och vänts 1min. Starta.
Låter det bubbligt eller bara svagt brummande?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.