Hej!
Håller på och monterar täcksidor under överskåp i kök. Snart bara hörnskåpet kvar.
Jag tänker att den måste utgöras av 2 delar (en liten yttre, och en större inre).
Jag fräser ett spår för kabeln till belysningen, så den utgör inget problem. Inte heller matningen till hörnboxen utgör ett problem.
Jag blir inte klok på hur jag ska lyckas få till det här med en vettig finish. Handfasta tips mottages ytterst tacksamt!
Mvh
Daniel
Håller på och monterar täcksidor under överskåp i kök. Snart bara hörnskåpet kvar.
Jag tänker att den måste utgöras av 2 delar (en liten yttre, och en större inre).
Jag fräser ett spår för kabeln till belysningen, så den utgör inget problem. Inte heller matningen till hörnboxen utgör ett problem.
Jag blir inte klok på hur jag ska lyckas få till det här med en vettig finish. Handfasta tips mottages ytterst tacksamt!
Mvh
Daniel
Givet att vägghörnet är 90 grader så är ju biten du ska ha ett en kvadrat med ett avkapat hörn. Jag skulle göra en mall av något skivmaterial, typ masonit/OSB. Sedan är det ju bara att lägga mallen på täckskivan roterad 45 grader för att få den fina osågade sidan utåt.
Tack!M MWHN skrev:
Hörnet är inte 90 grader... 😬
Jag har införskaffat en vettig smygvinkel, för att kunna få till vinkeln i innerhörnet någorlunda (är INTE 90 grader). Kommer försöka använda kartong initialt, för att sedan skapa två mallar i masonit. En som går från ytter-/framkant till framkant på armaturerna, och en rak linje mellan armaturernas främre hörn. En som täcker övriga delar (den bakre delen).
Tror att jag börjar med att ta ner armaturerna, och skapar en stor fyrkant (blir inte helt kvadratisk), som jag utgår från.
Jag kommer inte acceptera en massa glipor, och ser därför inte alls fram mot det här. Tur att jag köpt på mig en massa skivmaterial...
Tror att jag börjar med att ta ner armaturerna, och skapar en stor fyrkant (blir inte helt kvadratisk), som jag utgår från.
Jag kommer inte acceptera en massa glipor, och ser därför inte alls fram mot det här. Tur att jag köpt på mig en massa skivmaterial...
Produkter som diskuteras: "smygvinkel"
Smygvinkel 9574 Bahco
Överföring ab vinkel till arbetstycke
171 kr inkl moms
Läs mer
Blev såhär.K Kardan79 skrev:Jag har införskaffat en vettig smygvinkel, för att kunna få till vinkeln i innerhörnet någorlunda (är INTE 90 grader). Kommer försöka använda kartong initialt, för att sedan skapa två mallar i masonit. En som går från ytter-/framkant till framkant på armaturerna, och en rak linje mellan armaturernas främre hörn. En som täcker övriga delar (den bakre delen).
Ofogat.
Är nöjd! 😁
Cirkelsåg utan skena, vikelhake, tumstock och tålamod. Smygvinkeln kom ej till användning, då ett hörn var 90 grader.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur får man en lampa till IP21/IP44/IP 67, dvs till våtrum?
El -
Varm beige väggfärg till matrum och kök i nordvästläge
Färg, Måla & Tapetsera -
Vettig sprayfärg till pulverlackerad stålram.
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur får jag till en bra yta i den nyrenoverade bakugnen?
Kök -
Vilken färg till fönster inne?
Färg, Måla & Tapetsera