3D-ritning av attefallshus med olika långa limträbalkar och måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skiss av attefallhus med olika långa limbalkar i bjälklaget, visa måttangivelser och blockväggar, visar problem med takkonstruktionen.
Skapa konto

Håller på och ritar attefallhus som skall byggas till hösten.
Jag har stött på problem med limbalkarna eftersom det är olika längder på balkarna, (pga ena sidan av attfallhuset är 454cm och andra halvan 346cm)

Vad är lösningen här ?

Jag vill ha motsvarande design och takkonsturktion enligt bilden nedan:
Modernt, vitt attefallshus med platt tak, stora fönster och altandörr, omgiven av träd och grön gräsmatta i soligt väder.
Skapa konto

P Patrik1968 skrev:
[bild][bild]

Håller på och ritar attefallhus som skall byggas till hösten.
Jag har stött på problem med limbalkarna eftersom det är olika längder på balkarna, (pga ena sidan av attfallhuset är 454cm och andra halvan 346cm)

Vad är lösningen här ?

Jag vill ha motsvarande design och takkonsturktion enligt bilden nedan:
[bild]
Du kan inte ha lika hög vägg i bakkant på den grundare delen utan den väggen måste matcha höjden på vad takbalken är just där för att det skall smälta in.

Sen är det bara att ha kortare men lika höga balkar från den bakväggen till den främre - som ju i ditt fall är lika hög heöla vägen eftersom den inte ändras djupledes..

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Du kan inte ha lika hög vägg i bakkant på den grundare delen utan den väggen måste matcha höjden på vad takbalken är just där för att det skall smälta in.

Sen är det bara att ha kortare men lika höga balkar från den bakväggen till den främre - som ju i ditt fall är lika hög heöla vägen eftersom den inte ändras djupledes..
Om jag förstår det rätt, så måste U-blocken ligga på samma rad runt alla väggarna ?

This is how the front recessed wall and gable should be cut
3D-ritning av byggnad med inramad, indragen vägg och gaveltak. Röda linjer visar skärsnitt på väggen. Mått på vägglängder och takbjälkar.
Skapa konto

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
P Patrik1968 skrev:
Om jag förstår det rätt, så måste U-blocken ligga på samma rad runt alla väggarna ?
Fast inte om du skall ha snedtak...då måste du ju skära ut för det...som sturnus inlägg beskriver

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.