Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Håller på och ritar attefallhus som skall byggas till hösten.
Jag har stött på problem med limbalkarna eftersom det är olika längder på balkarna, (pga ena sidan av attfallhuset är 454cm och andra halvan 346cm)
Vad är lösningen här ?
Jag vill ha motsvarande design och takkonsturktion enligt bilden nedan:
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 8 573 inlägg
Du kan inte ha lika hög vägg i bakkant på den grundare delen utan den väggen måste matcha höjden på vad takbalken är just där för att det skall smälta in.P Patrik1968 skrev:[bild][bild]
Håller på och ritar attefallhus som skall byggas till hösten.
Jag har stött på problem med limbalkarna eftersom det är olika längder på balkarna, (pga ena sidan av attfallhuset är 454cm och andra halvan 346cm)
Vad är lösningen här ?
Jag vill ha motsvarande design och takkonsturktion enligt bilden nedan:
[bild]
Sen är det bara att ha kortare men lika höga balkar från den bakväggen till den främre - som ju i ditt fall är lika hög heöla vägen eftersom den inte ändras djupledes..
Om jag förstår det rätt, så måste U-blocken ligga på samma rad runt alla väggarna ?klaskarlsson skrev:
Du kan inte ha lika hög vägg i bakkant på den grundare delen utan den väggen måste matcha höjden på vad takbalken är just där för att det skall smälta in.
Sen är det bara att ha kortare men lika höga balkar från den bakväggen till den främre - som ju i ditt fall är lika hög heöla vägen eftersom den inte ändras djupledes..
Självbyggare
· Stockholm
· 8 573 inlägg
Klicka här för att svara