Mja...det där går nog inte att få ordning på utan att slipas?
Men går oljan ner i träet, tycker det ser ut som ett slitet lackskikt på bilden?
Ok jag vet inte om det är torkat och om det har gott igenom....på burken stor det att man kan efter torka med en trasa precis när man har lagt på oljan, men nu har det gott ett helt dygn. Kan man göra det en dag efter. Jag är inte nöjd med resultatet
Redigerat:
Lite sent svar, men du skulle ha torkat bort överflödig olja rätt snabbt efter du lagt på den (om den oljan år som någon jag använt). Det ser ut som att du blaskat på rätt bra med olja och det kan bli både klibbigt och ojämnt om man inte torkar av det som inte sugs in.
Fast jag gissar att du redan testat att torka, eftersom du funderade på det. Hur gick det?
Fast jag gissar att du redan testat att torka, eftersom du funderade på det. Hur gick det?
Hep skrev:
Lite sent svar, men du skulle ha torkat bort överflödig olja rätt snabbt efter du lagt på den (om den oljan år som någon jag använt). Det ser ut som att du blaskat på rätt bra med olja och det kan bli både klibbigt och ojämnt om man inte torkar av det som inte sugs in.
Som det såg ut från början så tycker jag att resultatet är bättre. Jag har läst dom flesta kommentarerna att man måste slipa och inte olja på lackat golv och torka direkt efter att man har målat. Jag får ta lärdom om det och göra rätt nästa gång jag fixar mitt eget kök
FöreMagnus Bååth1 skrev:
Och
Efter