13 413 läst ·
54 svar
13k läst
54 svar
Hur får du köpt ännu en maskin?
Klart tjejen ska ha en sänksåg! vi har två tjejer så en kommer att få ärva den gamla i basissågbordet och den andra tjejen får väl ärva den lösa i låda!
Här är en annan diskussion på liknande tema. Kul fredagsläsning. Registering kan krävas:
Customer Service
Customer Service
Hej,
Det kan knorras ibland över kostnden. Brukar då påtala vad en hantverkare kostar per tim. Om jag ska fixa de olika projekten behövs "bra verktyg/elmaskiner",samt att det sker i egen takt. Att de håller "livet"ut ect.
Ibland får man komma med en "fint" gällande pris. Hon har noll koll på pris.
Det kan knorras ibland över kostnden. Brukar då påtala vad en hantverkare kostar per tim. Om jag ska fixa de olika projekten behövs "bra verktyg/elmaskiner",samt att det sker i egen takt. Att de håller "livet"ut ect.
Ibland får man komma med en "fint" gällande pris. Hon har noll koll på pris.
Jag har igentligen inga problem att få köpa det jag vill, utan det är väl mera "Giftas pars gnabb" " - Behöver du en sticksåg till" eller jag " - va f-n! flera skor!"
.
Liknande det som skrevs tidigare, man kollar först den viktiga ekonomidelen och sedan de "nödvändiga" sakerna om ekonomin tillåter.
Och för den delen tror jag att gummorna låter sig luras, för helt plötsligt sitter man på ett plan till grekland eller i London på en julshoppingweekend.:eek:
Liknande det som skrevs tidigare, man kollar först den viktiga ekonomidelen och sedan de "nödvändiga" sakerna om ekonomin tillåter.
Och för den delen tror jag att gummorna låter sig luras, för helt plötsligt sitter man på ett plan till grekland eller i London på en julshoppingweekend.:eek:
Läste nån ganska kul "sagt från barn historia" angående hur man bestämmer vem man skall gifta sig med, en liten kille sa "Du måste hitta någon som tycker om samma saker. Om du till exempel tycker om sport skall hon tycka om att du tycker om sport och ger dig chips under tiden". Så hittar man nån kvinna som tycker om att köpa maskiner till en så är det väl bara att slå till (om man som jag inte redan är gift förstås)andersmc skrev:Ni är ju helt fel på det. Grejen är ju att välja rätt fru från början!
Nu har jag köpt en GCM10S, en GST135CE, en sågbänk, en spikistol från Bostich, en DeWalt roterande laser, en Hultafors MST180 och en 6-meters Talmeter. Tror ni det är något gnäll? Nejdå, frugan är lika entusiastisk som jag. Kanske ännu mer. Sticksågen var faktiskt hennes idé. (Jodå, hon kan laga mat också.)
håller med swetrot, det ända raka är att stå för sina inköp, alla inköp som man inte har råd med är felaktiga, likaså att alla inköp du har råd med men kanske inte har nytta av är giltiga..
Jag köper precis vad jag vill så länge jag tar ett aktivt ekonomiskt ansvar.Tycker inte man ska behöva motivera inköp om man inte kommit överens om ngt specifikt man gemensamt ska spara till.
Jag köper precis vad jag vill så länge jag tar ett aktivt ekonomiskt ansvar.Tycker inte man ska behöva motivera inköp om man inte kommit överens om ngt specifikt man gemensamt ska spara till.
En bekant till mig har tacklat "problemet" på detta sätt:
- Han ser drömobjektet, det kan vara ett verktyg, en MC, tillbehör till bilen etc. Säg att det kostar 5000:-
- Han lägger fram behovet för frun - meeen - säger att den kostar 3-4 ggr mer...
- Han låter tiden gå, ett par veckor brukar visst räcka.
- "Oj - titta var jag har hittat! Precis en så som jag hade tänkt köpa för ett tag sen. Och nu kostar den _bara_ 5000:-"
- Är hon fortfarande tveksam så kan man ju slå till med att det är nog ett tidsbergänsat erbjudande.
/V
- Han ser drömobjektet, det kan vara ett verktyg, en MC, tillbehör till bilen etc. Säg att det kostar 5000:-
- Han lägger fram behovet för frun - meeen - säger att den kostar 3-4 ggr mer...
- Han låter tiden gå, ett par veckor brukar visst räcka.
- "Oj - titta var jag har hittat! Precis en så som jag hade tänkt köpa för ett tag sen. Och nu kostar den _bara_ 5000:-"
- Är hon fortfarande tveksam så kan man ju slå till med att det är nog ett tidsbergänsat erbjudande.
/V
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Bra verktyg gör halva jobbet, köp två uppsättningar verktyg.
Prototypen
Prototypen
Om jag ser något jag vill ha på Jula tex tar jag tag i sågen eller vad det nu kan vara och vägrar släppa den. Hjälper inte detta lägger jag mig på rygg på golvet och skriker och sprattlar med benen. Funkar alltid 
Så nu funkar inte "nu har alla i kvarteret en Festool Domino utom jag" längre? Attans!
Själv har jag länge kört med att "det behövs en borrhammare med en borrhammare blir allting möjligt!" Kruxet är bara att jag har kärat ner mig i en lamellfräs nu och den har jag dessutom större användning för. Plus att jag "desperat behöver" en GTS 10:a. Hur man änvänder sig har man ändan bak.
MVH
Ronnie
Själv har jag länge kört med att "det behövs en borrhammare med en borrhammare blir allting möjligt!" Kruxet är bara att jag har kärat ner mig i en lamellfräs nu och den har jag dessutom större användning för. Plus att jag "desperat behöver" en GTS 10:a. Hur man änvänder sig har man ändan bak.
MVH
Ronnie
Hej på er
Ville bara berätta om min underbara frus överraskning på min 39-årsdag, hon hade veckan innan frågat vilket verktyg jag önskade mig mest, jag mumlade väl nåt om att bosch 135:an vore kul att ha medans jag löste nåt korsord eller liknande, vad tror ni jag hade i ett paket på födelsedagsmorgonen Jo en bosch 135!!, jag blev nästan grinfärdig.
När jag i år fyllde 40 så satte jag på skoj Festools sänksåg överst på önskelistan, på min födelsedag fick jag av släkten ett presentkort hos den lokala byggmarknaden på 4000 kr!, efter förhandling med deras säljare fick jag köpa sågen för 4400:- ink moms.
Bra fru och bra släkt!!
MVH
Norrl
Ville bara berätta om min underbara frus överraskning på min 39-årsdag, hon hade veckan innan frågat vilket verktyg jag önskade mig mest, jag mumlade väl nåt om att bosch 135:an vore kul att ha medans jag löste nåt korsord eller liknande, vad tror ni jag hade i ett paket på födelsedagsmorgonen Jo en bosch 135!!, jag blev nästan grinfärdig.
När jag i år fyllde 40 så satte jag på skoj Festools sänksåg överst på önskelistan, på min födelsedag fick jag av släkten ett presentkort hos den lokala byggmarknaden på 4000 kr!, efter förhandling med deras säljare fick jag köpa sågen för 4400:- ink moms.
Bra fru och bra släkt!!
MVH
Norrl