Elektrikern lämnade igår eftar att installerat "dosa med utskjutbar ring". Glad i hågen smackar jag upp 11mm osb. Idag ska jag sätta upp gipsen men behöver få ut ringen. Hur gör man?
Blir inte klok på det. Jag har skruvat ut två skruvar i förhoppning att gröna ringen skulle komma med. Händer inget.
Har försökt försiktigt att bända med skruvmejsel för att se ifall den lossnar men incke.
Känner mig riktigt dum. Se bild.
Blir inte klok på det. Jag har skruvat ut två skruvar i förhoppning att gröna ringen skulle komma med. Händer inget.
Har försökt försiktigt att bända med skruvmejsel för att se ifall den lossnar men incke.
Känner mig riktigt dum. Se bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte låta den vara så länge så kommer den ut när gipset är på plats?A AronD skrev:Elektrikern lämnade igår eftar att installerat "dosa med utskjutbar ring". Glad i hågen smackar jag upp 11mm osb. Idag ska jag sätta upp gipsen men behöver få ut ringen. Hur gör man?
Känner mig riktigt dum. Se bild.[bild]
Kör du hål-i-1?
Du skall snurra ut ringen på samma sätt som du skruvar ur en vanlig skruv, dvs moturs.
De sitter ofta rätt hårt, så du får ta i litegrann. Om du skruvar tillbaks skruvarna en bit och använder dem för att få lite bättre grepp så går det nog. Ibland har jag fått ge en av skruvarna en liten smäll i sidled för att få ringen att börja röra på sig.
De sitter ofta rätt hårt, så du får ta i litegrann. Om du skruvar tillbaks skruvarna en bit och använder dem för att få lite bättre grepp så går det nog. Ibland har jag fått ge en av skruvarna en liten smäll i sidled för att få ringen att börja röra på sig.
Klicka här för att svara