6 181 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Hur få till ett snyggt helglasat fönsterparti i 40-talshus
Jag har ingen ritning just nu.BirgitS skrev:
Altanen går längs med hela långsidan och runt halva kortsidan.
Den blir som mest en knapp meter hög och når markplan på husets långsida.
Källarfönstrena hamnar under altanen.
Det är en oinredd källare. Bara pannrum och sånt så det stör oss inte.
/nochl
Tack, jag missade visst nåt hus. Kul att se att stora fönster på ett 40-talshus inte är helt tabu.Anna_H skrev:
Mina föräldrar har ett stort, helt fönster i vardagsrummet, istället för treluft och det var så från början. Det gick faktiskt att se rätt bra i Street View, det också (undrar vem det är som var och hälsade på, volvon är inte pappas). Helglasade par-altandörrar funkar också, som synes (tre likadana hus bredvid varandra, samma arkitekt som på Grytuddsvägen)
[länk]
/nochl
Medlem
· Västra götaland
· 169 inlägg
Hej, vi tog det ganska försiktigt och satte in ett extra fönster av samma modell som fanns sedan tidigare samt en helglasad altandörr till nya altanen. Hade gärna haft mer glas men vi är ändå nöjda.M masterjohn skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra götaland
· 169 inlägg
Ser ju jätte bra ut. Klart det blir läckert inne med ett gigantiskt skjutparti men från utsidan blir det onekligen svårt att få det att harmonisera med tidsepoken då huset byggdes...N nochl skrev:
Till mitt försvar är att jag har ingen insyn från det hållet jag tänkt öppna upp, men man vill ju inte förvanska huset heller så det blir nog i slutändan åt ditt håll. Snacka om beslutsångest.
Känslan av ett större glasparti från insidan är värt mycket skulle jag tro. Så är det vad du vill ha så kör bara. Jag har sett 40talshus med stora partier glas och jag tyckte då det såg helt ok ut.M masterjohn skrev:Ser ju jätte bra ut. Klart det blir läckert inne med ett gigantiskt skjutparti men från utsidan blir det onekligen svårt att få det att harmonisera med tidsepoken då huset byggdes...
Till mitt försvar är att jag har ingen insyn från det hållet jag tänkt öppna upp, men man vill ju inte förvanska huset heller så det blir nog i slutändan åt ditt håll. Snacka om beslutsångest.
Klicka här för att svara