Ibland känner man sig korkad. Men jag undrar bara om jag skall bända/knacka loss locket eller om det skall skruvas av som en kork?
Jag har provat lite hit och dit men det känns som det skulle gå i bitar med mer våld.

Vit rund anordning fäst på vägg med synligt lock och inkommande rör, fråga om lockets avtagbarhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

E
Du tar din flata mejsel och centrerat sen slår du lite lätt med handflatan samtidigt som du snurrar.

Dit mål är att komma genom färgen och hitta spåret.

Eller, om det det inte finns något spår så rotera hela.

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Inspirerad av det svaret gjorde jag några varsamma försök och det visar sig sitta en plastplugg i mitten. Den gick att dra loss med ett varsamt plattmejselbändande och en skruv kom fram.
(Dosan sitter på väggen i ett köksskåp så det är svårt att titta närmare på den. Men jag gjorde som jag brukar och tog några närbilder med mobilen för att kunna ta en titt.)

Närbild på en hand som försiktigt tar bort en vit plastplugg från en elektrisk dosa med en skruv i mitten.
Skapa konto

• Gilla
Modig och 3 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Du tar din flata mejsel och centrerat sen slår du lite lätt med handflatan samtidigt som du snurrar.

Dit mål är att komma genom färgen och hitta spåret.

Eller, om det det inte finns något spår så rotera hela.
:crysmile:

H
Vet någon om sådana lock finns att få tag i någonstans?

Har ett par sådana dosor i det gamla garaget som saknar locket. Målad gammal kabel som inte tål alltför mycket böjande så kan vara lite vanskligt att byta hela dosan om man man inte vill behöva dra om allt.

Tror inte jag har nå extra lock. Har dock nå kartonger med nya dosor av olika valörer men de tänkte jag ha själv ev i framtiden........

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Googla på E1439115

H halj skrev:
Vet någon om sådana lock finns att få tag i någonstans?

Har ett par sådana dosor i det gamla garaget som saknar locket. Målad gammal kabel som inte tål alltför mycket böjande så kan vara lite vanskligt att byta hela dosan om man man inte vill behöva dra om allt.
Kan du inte bara ta ett vanligt doslock i plast och borra ett hål i mitten o skruva fast? Eventuellt skära till så det blir rätt storlek.
Bättre än inget iaf.

E elmont skrev:
Googla på E1439115
Ok? :p
Bild på bilens instrumentpanel visas i en Google-sökresultatsida.
Skapa konto

• Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Ok? :p
Not OK, OK :crysmile::

Kopplingsdosa från Schneider Electric, en öppen och en sluten del, mot vit bakgrund.
Skapa konto

• Haha
Boilerplate4U
  • Laddar…
Det ryska doslocket är mycket coolare.

• Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det ryska doslocket är mycket coolare.
Absolut! Men är det CE-märkt?

Behövs det om det inte är exporterat från Kina?

Tänk vilken skillnad ett mellanslag kan göra E 1439115 :D

• Haha
Boilerplate4U
  • Laddar…
H
Tackar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.