När nya värmepumpen installerades uppkom en 4 cm reva i tvättstugans våtrumsmatta
VVS firman har lovat flera gånger att komma ” imorgon ” för att bedöma skadan- men de dyker inte upp och jag har insett att de inte vill ta ansvaret.
Hur skulle ni göra?
Ta dit en mattläggare och betala reparationen själv?
Hota med rättsliga åtgärder ?
Tacksam förslag

P
N Nissniss skrev:
När nya värmepumpen installerades uppkom en 4 cm reva i tvättstugans våtrumsmatta
VVS firman har lovat flera gånger att komma ” imorgon ” för att bedöma skadan- men de dyker inte upp och jag har insett att de inte vill ta ansvaret.
Hur skulle ni göra?
Tacksam förslag
Har du betalat fakturan till VVS firman?

N Nissniss skrev:
Hur skulle ni göra?
Tacksam förslag
Kan du inte visa ett foto. Är det bara en enke reva, så fixar ju en mattläggare det där på ett par minuter, meden mattsvets. Men det beror, som sagt, på hur skadan ser ut.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
P
A AG A skrev:
Kan du inte visa ett foto. Är det bara en enke reva, så fixar ju en mattläggare det där på ett par minuter, meden mattsvets. Men det beror, som sagt, på hur skadan ser ut.
Att få ut en mattläggare på att fixa det under 2000kr blir någ svårt, varför anser du att TS ska lösa det?

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Att få ut en mattläggare på att fixa det under 2000kr blir någ svårt, varför anser du att TS ska lösa det?
Det påstod jag inte heller. Jag menar bara att det kan vara enkelt fixat, för den som i slutändan gör det.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
MrJay
Klassiker. Jag hade åkt till deras kontor och krävt att de kommer ASAP och fixar sitt skit

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Fakturan betald ( tyvärr)

• Vit keramisk säkring på smutsig vägg. Vintage eller gammal stil. Elektrisk komponent. Från sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten vit vägg med smutsfläckar och en ensam plastpropp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
N Nissniss skrev:
Fakturan betald ( tyvärr)
Finns inte mycket annat att göra än att låta en jurist skriva ett brev och skicka till dem.

H
N Nissniss skrev:
Hur skulle ni göra?
Tacksam förslag
Kontakta Hallå konsument. Du kan läsa en del på deras hemsida också
https://www.hallakonsument.se/omrade/hantverkare-och-renovering/
Hantverkaren ska betala skadan som de har orsakat.

Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ett vanligt tips är att mejla/messa typ "Om skadan inte är åtgärdad inom två veckor så kommer jag att anlita en annan hantverkare på er bekostnad."

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
T
Normalt sett håller jag med att hantverkaren ska betala.

Men som mattan ser ut så ser den gammal och sliten ut ändå.
Spara energin och lägg en ny matta när tillfälle ges istället.

Mattan är slät och fin , alla skavanker är orsakade av VVS killen

BirgitS BirgitS skrev:
Ett vanligt tips är att mejla/messa typ "Om skadan inte är åtgärdad inom två veckor så kommer jag att anlita en annan hantverkare på er bekostnad."
Han svarar inte …..

• Gilla
MrJay
  • Laddar…
BirgitS
N Nissniss skrev:
Han svarar inte …..
Det spelar ingen roll, använder du de skriftliga kontaktvägar som du har fått anses det att informationen har kommit fram. Men kontakta gärna Hallå konsument (Konsumentverket i princip) som Hem2121 skrev.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
N Nissniss skrev:
Han svarar inte …..
åka hem till han har själv fått lösa det så en gång

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.