9 460 läst ·
10 svar
9k läst
10 svar
Hur få fast gipsskivor mot murstock?
Hej
Jag köpte kakel fix och tog en 6mm kam och drog över hela väggen, se till att murrstocken är ren och inte målad du kan ta på fäst praimer om det skulle behövas så att det fäster ordentligt. Jag borrade 5mm spik plugg och slog fast gips skivan så var jag på den säkra sidan.
Jag köpte kakel fix och tog en 6mm kam och drog över hela väggen, se till att murrstocken är ren och inte målad du kan ta på fäst praimer om det skulle behövas så att det fäster ordentligt. Jag borrade 5mm spik plugg och slog fast gips skivan så var jag på den säkra sidan.
Tack för snabba svar
Det sitter en gammeldax mjös"skiva på denna vägg skall göra den rakare och sen skall det upp köksskåp och fläktkåpa på denna vägg=Diskbänkssidan av köket...
(Är alltså trävägg en bit sen kommer murstocken )
Mvh
Det sitter en gammeldax mjös"skiva på denna vägg skall göra den rakare och sen skall det upp köksskåp och fläktkåpa på denna vägg=Diskbänkssidan av köket...
(Är alltså trävägg en bit sen kommer murstocken )
Mvh
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Gipsbruk, Gipsum skulle jag använt..
Ett förtydligande:
Dels avände vi gipsbruk för att putsa murstocken.
I ett annat rum där vi satte gipsskivor på väggen var det tegel en bit och där använde jag gipsbruket och "limmade" fast skivorna (någon skruv för att skivan inte skall glida).
Dels avände vi gipsbruk för att putsa murstocken.
I ett annat rum där vi satte gipsskivor på väggen var det tegel en bit och där använde jag gipsbruket och "limmade" fast skivorna (någon skruv för att skivan inte skall glida).
Väggen är täckt idag med en mjös"skiva tänkte låta den va kvar och sätta en repgipsskiva utanpå denna mjukmjös ..bakom går murstocken att fästa ordentligt i....Sen skall köksskåpstommar upp på väggen...
Mvh
Mvh
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden