Hej,
Vänligen ge mig tips på hur jag på bästa sätt kan få bort dessa limresten som är kvar efter att jag idag har monterat ner en duschvägg i glasbetong. Glasbetongen var monterade på skenor som var fastlimmade i golvet. Nu är limmet kvar, som är ganska så elestriskt.
Vilken metod är mest effektiv och samtidigt snäll mot kaklet?
Vänligen ge mig tips på hur jag på bästa sätt kan få bort dessa limresten som är kvar efter att jag idag har monterat ner en duschvägg i glasbetong. Glasbetongen var monterade på skenor som var fastlimmade i golvet. Nu är limmet kvar, som är ganska så elestriskt.
Vilken metod är mest effektiv och samtidigt snäll mot kaklet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 348 inlägg
Mekanisk borttagning borde vara en bra början. Ett sylvasst stämjärn att ta bort det mesta tillsammans med värmepistol för att mjuka upp limmet. En rakblad för spishällsrengöring är nog användbart för finliret. Kemisk ren bensin till resterna (använd gummihandskar och vädra ordentligt).
Om det är silikon blir det mer jobb. I princip enbart mekaniskt.
Om det är silikon blir det mer jobb. I princip enbart mekaniskt.
Isskrapa till bilen, vi kör alltid med såna på jobbet när vi plockar bort duschväggar eller wc-stolar. Sen kan det beroende på yta på kaklet krävas att man går på kemiskt men för det mesta får man bort limmet/silikonen och det utan att repa eller skada kakel eller matta.
Tack för era svar.
Följdfråga:
Kan kemisk ren bensin påverka ytan/färgen på kaklet på något sätt?
Följdfråga:
Kan kemisk ren bensin påverka ytan/färgen på kaklet på något sätt?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 348 inlägg
Hur är kemisk bensin mot kakelfog? Kemiska bensinen biter bra mot limmet, men jag vill inte påverka kakelfogen.Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 348 inlägg
Klicka här för att svara