Efter min svärfars bortgång för 2 år sedan har min fru och jag köpt ut syskonen ur ett sommarställe. Huset är byggt 1948 med krypgrund. Sågspånsisolering. Varit permanentboende fram till ca 1960/70 ngn gång därefter använts som sommarhus och stått kallställt på vintrarna. Ligger i Norrlands inland. Efter att vi i somras tog över huset har vi så smått börjat inventera renoveringsbehoven vilket det inte råde brist på.

bland annat noterade jag att ett fack på blindbotten som är under vardagsrum/städskrubben har rasat ner, troligen har det skett vid vissa sättningar under åren.

hur fixar man bäst detta, just nu tänker jag att jag får bryta upp del av golvet i rummet ovanför och skotta ur sågspån samt fixa till blindbotten i med ny isolering. Finns det ngt bättre sätt känns för trång och stökigt att försöka fixa det nedifrån krypgrunden, låg höjd. Behöver även städa ur krypgrunden (genom åren har man som lämnat allt efter diverse jobb man gjort så fullt med organiskt material.

tar gärna emot tips idéer på hur jag bäst gör detta till sommaren

Mörkt kryputrymme under ett hus med träbjälkar, jord och byggavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt kryputrymme under hus, träbjälkar, skräp, sten, jord, övergivet intryck, dålig belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade också gjort så som du tänker. Riva upp golvet i hela det rummet och blottlägga bjälklaget, golvet måste ändå läggas om oavsett om du tar upp en liten del eller hela tänker jag.
Då kommer man lättare åt att rensa ur krypgrunden och kan få ut skiten den vägen.

• Gilla
Oldelfato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.