Det blev inte så himla snyggt när duschen kopplades på blandaren. Svårt att undvika när det är metall mot metall som är svart målad säger hantverkare, men har lovat att kolla på det.
Men vad finns det för metoder för att förhindra detta?
Skulle det gå att måla tror ni, eller är det bara att byta? Känns som att de tagit i för mycket/lite eventuellt för den droppar också.
Skulle det gå att måla tror ni, eller är det bara att byta? Känns som att de tagit i för mycket/lite eventuellt för den droppar också.
Lite slarvigt åtdraget, eller hur? T.o.m. om man använt en polygrip och nypt fast hårt skulle det inte blivit så mycket märken.B Bygg_Mats skrev:Det blev inte så himla snyggt när duschen kopplades på blandaren. Svårt att undvika när det är metall mot metall som är svart målad säger hantverkare, men har lovat att kolla på det.
Andra kan säkert detta bättre, men det finns något som heter remnyckel tror jag, samma princip som verktyget för att få bort oljefiltret. Men jag vågar inte ta gift på att en sådan skulle vara lämplig här. Går säkert enkelt att måla!
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Det var en inkompetent röris...B Bygg_Mats skrev:Det blev inte så himla snyggt när duschen kopplades på blandaren. Svårt att undvika när det är metall mot metall som är svart målad säger hantverkare, men har lovat att kolla på det.
Det finns rätt verktyg att köpa INNAN man fördärvar kundernas saker, tången har plastskydd på käftarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det jag har sett med en del dylika är att det sitter en liten metallhylsa invändigt (som gummipackningen ligger utanför) som gör att gummipackningen inte tätar ordentligt eftersom blandaren inte har hål stort nog för denna metallhylsa. Stoppar man i en extra gummipackning så tätar det fint utan att denna metallhylsa tar emot blandaren.
Som andra skrivit tidigare, denna behöver man bara dra för hand, det är därför den bara är räfflad och inte har sexkant! Behöver man dra hårdare så är antingen packningen gammal och hård eller så är det någon skada.
Men i detta fall misstänker jag att slang och blandare är ett kit och då bör det ju funka. Men kanske har det suttit en tjockare gumipackning som tappats bort och röris har tagit en standard ur väskan?
Som andra skrivit tidigare, denna behöver man bara dra för hand, det är därför den bara är räfflad och inte har sexkant! Behöver man dra hårdare så är antingen packningen gammal och hård eller så är det någon skada.
Men i detta fall misstänker jag att slang och blandare är ett kit och då bör det ju funka. Men kanske har det suttit en tjockare gumipackning som tappats bort och röris har tagit en standard ur väskan?
Precis, allting kom i ett kit, och de har inte sagt något om att någon del ska ha saknats. Tack hur som helst för all info. Känner att jag har mycket mer "kött på benen" kring detta nu.Tomtom79 skrev:
Det jag har sett med en del dylika är att det sitter en liten metallhylsa invändigt (som gummipackningen ligger utanför) som gör att gummipackningen inte tätar ordentligt eftersom blandaren inte har hål stort nog för denna metallhylsa. Stoppar man i en extra gummipackning så tätar det fint utan att denna metallhylsa tar emot blandaren.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur tar man bort en duschblandare med täckplatta?
Badrum -
Duschslang har gått av – måste man riva kakel för att byta?
Badrum -
Ska det vara en glipa?,vatette fäste duschblandare
Badrum -
Kan man sätta en fläkt som drar ut luften ur duschhörnan här?
Badrum -
bra medel för duschkabin som hindrar smuts att bita?
Badrum