Våran avlopp började läcka vid pilen (se bild). Jag köpte en ny sifon men det är samma sak.
Då såg jag att röret som roterande delen vid pilen greppar i sitter för högt (eller delen sifon egentligen för lågt), så när jag skruvar fast den så verkar tätningsytan av ringen vid pilen ta under röret. Jag behöver dra upp röret lite men den går ner under golvet. Hur kan jag bäst göra detta? Behövs en rörmockare?

Tack pa förhand 🙂

• Avloppsrör med pekande pil där sifonen ansluter till ett stigande rör; läckageproblem beskrivs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

wildeside
Enklast är nog att byta röret från vattenlåset(sifon?) och uppåt till ett längre.

• Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
kulle
Hur ser det ut där röret går ner i golvet?
Det kanske går att bara dra upp röret en bit från muffen som borde sitta i golvanslutningen.

Hur ser resten ut som sagt ? Ser ju ut som vattenlåset ligger nära en skiva där? Måste ju vara bättre att ha vattenlåset högt upp och sen kanske ha ett längre rör ner i avloppet.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
wildeside
Skulle inte börja mickla med det som går ner i golvet om jag inte va 105% säker på att jag kan och kommer åt att göra om allt om det börjar läcka efter vattenlåset ner mot golvet någon stans.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.