1 477 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Hur dokumentera husbygget? Att bygga hemsida
Om man använder den tjänsten, hur lägger man då upp bilder? måste man vara medlem på någon imagehosting site eller? Isåfall, tips på sådana!anasel skrev:
Bloggen jag hänvisade till e på svenska du registrerar dig och sen går du på skapa blogg. Du kan lägga upp flera olika poster tex senaste nytt, huset, familjen mm. 
Sen när du gjort posterna så fyller du dom med vad du nu vill, antingen text, bilder eller både och.
Du laddar upp bilderna från din egen dator och på det jag har använt så laddar du över dom till bloggen sen publicerar du dom. Behöver inga andra program.
Kan vara lite trixigt i början men du behöver ju inte tala om för någon om sidan förrän du har blivit nöjd. Så prova dig fram, det är det man lär sig på.
Det lätta med en blogg är att du slipper hålla på med htm koder.
Lycka till!!
Sen när du gjort posterna så fyller du dom med vad du nu vill, antingen text, bilder eller både och.
Du laddar upp bilderna från din egen dator och på det jag har använt så laddar du över dom till bloggen sen publicerar du dom. Behöver inga andra program.
Kan vara lite trixigt i början men du behöver ju inte tala om för någon om sidan förrän du har blivit nöjd. Så prova dig fram, det är det man lär sig på.
Det lätta med en blogg är att du slipper hålla på med htm koder.
Lycka till!!
Om man använder www.blogger.com som verktyg för att skapa sin blogg kan man publicera bilder på sin sida genom att antingen ladda upp en bild från sin egen dator eller så anger man webadressen om man vill använda en bild som redan ligger på Internet. För mer info se http://www.blogger.com/tour_shr.g.Manberg skrev:
Lycka till!
//Anna
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
En blog kan göras hur enkel som helst och man kan också göra den lite mer avancerad och lägga in bilder. På blogger kan du lägga bilderna hos blogger du kan också som det skrevs tidigare ha dem på en egen hemsida.
Kika gärna in på vår blog.
husihelvete.blogspot.com
Kika gärna in på vår blog.
husihelvete.blogspot.com
Tack för tipsen! Har nu lärt mig att lägga in foton, fick även ett bra tips av erna blogg Robert_Maria att färglägga rubriker samt att göre de större. Hade inga rubriker som det är nu, så när man ser på tidigare inlägg så ser det så stökigt ut, skall fixa.
Klicka här för att svara