Du har svarat själv på frågan.
Om du går till Wirsbo.se har dom en väldigt bra arbetsbeskrivning av dom olika typer.
Därför valde vi med rören "på" armeringen och inte under.
Lägger du den under "måste" du ha minst 90mm cement ovanpå rören.
Lägger du rören ovan på armeringen är det bara 30mm ;D
Idag när vi pratade med grundgubben sa han att man måste vara väldtigt noga när man gör som vi, när man monterar betongväggarna. Dom bultas nämnligen i plattan.
Det gäller att veta vad man gör så att man inte slår en bult genom rören :-/
Bultarna går ner 40mm i betongen