Vi flyttade in i ett hus 2013, det fanns ett nyrenoverat badrum med Hafa blandare (se bild).
Nu har vi fått dåligt tryck i duschen (varmvattnet, kallvatten bra tryck) så jag tänkte rengöra termostaten (kalkavlagringar). Har tagit bort "pluppen" som brukar dölja skruven. Men här finns ingen skruv...hur demonterar jag temostaten?
Nu har vi fått dåligt tryck i duschen (varmvattnet, kallvatten bra tryck) så jag tänkte rengöra termostaten (kalkavlagringar). Har tagit bort "pluppen" som brukar dölja skruven. Men här finns ingen skruv...hur demonterar jag temostaten?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 285 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 285 inlägg
Här har du flera filmer från HafaS Sidnas skrev:Vi flyttade in i ett hus 2013, det fanns ett nyrenoverat badrum med Hafa blandare (se bild).
https://www.hafa.se/kundservice/monteringsfilmer/blandare
Medlem
· Blekinge
· 10 281 inlägg
Hej, jag har exakt samma blandare och upplever att den visslar/skriker på höga frekvenser när den är på. Är det samma på din?
Hej BirgitS,BirgitS skrev:
fixat du, skruvade isär för att hitta en sil, upptäckte då att en backventil för inkommande varmvatten till blandaren hade fastnat!
Supertack för ditt råd, nu är det dags för en dusch!