Inte för att vara den, men jag hoppas du fick bort alla blåsor innan du la klinkern!?
Dom blåsor du hade runt brunnen såg inte bra ut....
Du ska inte ha ngn blåsa öht.
 
Jodå bubblorna är uttryckta så ska nog inte vara några problem. Nu har jag dock en liten fråga, nu när det är färdigkaklat och sen igår även fogat så upptäcker jag att ett antal plattor finns det sprickor i, kanske 5-6 totalt i badrummet, upptäckte nu iom att jag har en mörk fog så när sprickan fylldes framhävdes det tydligt mot när jag satte upp dom. Hade ni knackat bort dessa plattor med allt vad det innebär, riskera tätskikt osv eller finns det någon annan lösning man kan köra på?
Vit kaklad vägg med mörk fog som visar framträdande sprickor i vissa kakelplattor och synliga rörgenomföringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit kakelvägg med mörk fog som accentuerar en spricka i en platta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Sprickor i glasyren, är ofta så i lite billigare plattor och man ser inte det förrän man har fogat, ytters störigt är det när man råkar ut för det och får plocka fram huggmejseln och knacka bort skiten. Naturligtvis brukar en söndrig platta alltid hamna i duschdelen av någon anledning:thinking:

Så ja, det är bara att bita i det sura och byta plattorna, börja med att skära bort fogen och sedan är det bästa att slå några hårda slag med en hammare på plattan och försöka krossa den i mindre bitar som man sedan kan bända bort och då är det mindre risk att man förstör tätskiktet. Oftast sitter det mesta av fixet kvar på tätskiktet beroende hur plattan har sugit och detta skrapar man bara bort innan man sätter en ny platta. Skulle olyckan vara framme så får man faktiskt "lappa" tätskiktet.
 
  • Gilla
maverik
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Ja, sprickor i glasyren är ett fenomen hos Bauhaus och liknande varuhus tycker jag. :(

Sen såg jag att brunnen var rent för nära väggen då där ska vara 20cm till flänsen, men det är ju så dax att göra något åt nu. ;)
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja, sprickor i glasyren är ett fenomen hos Bauhaus och liknande varuhus tycker jag. :(

Sen såg jag att brunnen var rent för nära väggen då där ska vara 20cm till flänsen, men det är ju så dax att göra något åt nu. ;)
Jo det är livet, bilade inte upp hela golvet med golvvärme och allt utan den fick vara där den var tidigare, var inga problem med tätskikt osv så lär inte bli problem utav det...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.