679 läst ·
1 svar
679 läst
1 svar
Hur debiterar ni Era snickeriarbeten?
Hej igen!
För några veckor sen frågade jag här i forumet hur marknaden ser ut för finsnickeribranschen, om det är värt att ge sig in i den och alla svar var nog positiva skulle jag säga!
Nu är jag i stort sett i färd med att eventullet ta över en befintligt snickeri här framöver (jobba mig in i det först och främst) då ägaren börjar bli till åren och vill trappa ner.
Han tycker själv att han har svårt att ta betalt och rent allmänt svårt att räkna på arbeten han gör. Men har trots allt fått runt i iallafall 30år+
Så jag är nyfiken på hur Ni andra som driver snickerier tar betalt helt enkelt? Om det mesta är på löpande eller räknar ni på jobben osv? Ni kan ta det privat om ni inte vill gå ut med det och jag tror heller inte att vi kommer att arbeta i närheten av varandra och konkurrera om kunder
Tacksam för all input
//Robert
För några veckor sen frågade jag här i forumet hur marknaden ser ut för finsnickeribranschen, om det är värt att ge sig in i den och alla svar var nog positiva skulle jag säga!
Nu är jag i stort sett i färd med att eventullet ta över en befintligt snickeri här framöver (jobba mig in i det först och främst) då ägaren börjar bli till åren och vill trappa ner.
Han tycker själv att han har svårt att ta betalt och rent allmänt svårt att räkna på arbeten han gör. Men har trots allt fått runt i iallafall 30år+
Så jag är nyfiken på hur Ni andra som driver snickerier tar betalt helt enkelt? Om det mesta är på löpande eller räknar ni på jobben osv? Ni kan ta det privat om ni inte vill gå ut med det och jag tror heller inte att vi kommer att arbeta i närheten av varandra och konkurrera om kunder
Tacksam för all input
//Robert
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Bra att du får en bra utbildning av ägaren, guld värt. Det är klart att en duktig finsnickare kan ta bättre betalt än någon som är ny i branschen. Sen beror det på om det är en liten eller större ort, på små orter finns det en mindre kundkrets och många som fixar själv. En duktig finsnickare kan ju ta bättre betalt. Du kan ju ringa runt till olika snickerier på andra orter och fråga vad de tar i timmen och om det skiljer sig i pris på olika jobb.R Robbanersson skrev:Hej igen!
Tacksam för all input
//Robert
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lita på varudeklarerat eller egen besiktning?
Köpa & Sälja hus -
Elektriker debiterar för undersökning efter lång tid, är detta rimligt
El -
Vad debiterar en Snickare….
Fritidshus -
Vad gör man med anläggningsfirman som konstant debiterar för mycket?
Trädgård allmänt -
Snickare debiterar förbrukningsvaror
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.