2 779 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Hur dammsuga en Bosch GET 75-150? Hur kan Bosch inte göra det mer begripligt?
Hej!
Jag har köpt en Bosch GET 75-150. På alla youtube-filmer jag tittat på med en Bosch GET 75-150 så dammsuger dom när det blir bra resultat. Men jag har lagt mycket pengar på min Bosch GET 75-150 redan och har inte lust att köpa en Bosch grovdammsugare också.
Och saken är den att jag inte lyckas lista ut vilken Bosch dammsugare som passar heller. Men jag skulle gärna se att jag kan använda min biltema dammsugare. (https://www.biltema.se/hem/stadning.../vat--och-torrdammsugare-wd-120130-2000041717)
Jag vet inte om jag är underbegåvad eller vad det är men jag lyckas verkligen inte hitta någon dammsugarslang eller adapter som passar? Hur svårt kan det vara för några så stora som Bosch att göra det begripligt?
Finns det någon här som har en Bosch GET 75-150 och vet hur man ska kunna dammsuga denna?
Jag har köpt en Bosch GET 75-150. På alla youtube-filmer jag tittat på med en Bosch GET 75-150 så dammsuger dom när det blir bra resultat. Men jag har lagt mycket pengar på min Bosch GET 75-150 redan och har inte lust att köpa en Bosch grovdammsugare också.
Jag vet inte om jag är underbegåvad eller vad det är men jag lyckas verkligen inte hitta någon dammsugarslang eller adapter som passar? Hur svårt kan det vara för några så stora som Bosch att göra det begripligt?
Finns det någon här som har en Bosch GET 75-150 och vet hur man ska kunna dammsuga denna?
Bästa svaret
Du kan handla en adapter, likt denna.
Jag använder en dammsugare från Festool och den passar skapligt på de Bosch slipar jag har.
Om jag inte minns fel ska denna passa på den räfflade stosen på slipen.
Edit
Passar, och här ser du mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag använder en dammsugare från Festool och den passar skapligt på de Bosch slipar jag har.
Logga in
Skapa konto
Om jag inte minns fel ska denna passa på den räfflade stosen på slipen.
Edit
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Passar, och här ser du mått.
Redigerat:
Verkligen super super tack!FredrikR skrev:
Hej. På bilderna för Boschadaptern så ser man inte hur slangsidan till dammsugaren ser ut ifall man inte har en Bosch dammsugare. Jag har en Bosch grön Texoro slipmaskin med samma nosdiameter på 27.5 mm och till den använder jag en annan Boschadapter 2609256F28
med nos på 27.5mm och bakre innerdel på 35mm tillsammans med mina Kärcher WD4 och WD6 som funkar perfekt. Jag köpte min från conrad.se.
Såg att den är billigare på amazon.se
https://www.conrad.se/soksearch=bosch 2609256F28&searchType=regular
med nos på 27.5mm och bakre innerdel på 35mm tillsammans med mina Kärcher WD4 och WD6 som funkar perfekt. Jag köpte min från conrad.se.
https://www.conrad.se/soksearch=bosch 2609256F28&searchType=regular
Logga in
Skapa konto
Länken funkar tydligen inte men sök på: bosch 2609256F28P poba53 skrev:Hej. På bilderna för Boschadaptern så ser man inte hur slangsidan till dammsugaren ser ut ifall man inte har en Bosch dammsugare. Jag har en Bosch grön Texoro slipmaskin med samma nosdiameter på 27.5 mm och till den använder jag en annan Boschadapter 2609256F28
[länk] 2609256F28&searchType=regular
[bild]
Verkligen stort tack för era svar! 
Jag åkte till bauhaus i annat ärende och tänkte se om dom hade några adaptrar där som jag kunde titta på men hittade bara de som satt på Bosch dammsugare. Då slog det mig att jag förmodligen måste ha en längre och tunnare slang för att kunna slipa det jag tänkte - och då ingår det ju en adapter. Så nu när jag kom hem lag jag en beställning på 22mm 5m slang inkl adaptern på slipmaskinen. MEN - nu är frågan hur och om jag får den att passa på dammsugaren, hehe.
Kanske borde tagit reda på det innan jag lag beställningen men tänkte att jag till och börja med fick göra någon egen lösning i värsta fall. Vad tror ni? Finns det någon adapter för dammsugar-sidan? Jag har bara tittat hur Bosch såg ut på bauhaus och jämfört med min biltema och det ser ju inte helt olikt ut..? 
2609256F28 är på slipmaskin-sidan va, förstår jag det rätt då?
Jag åkte till bauhaus i annat ärende och tänkte se om dom hade några adaptrar där som jag kunde titta på men hittade bara de som satt på Bosch dammsugare. Då slog det mig att jag förmodligen måste ha en längre och tunnare slang för att kunna slipa det jag tänkte - och då ingår det ju en adapter. Så nu när jag kom hem lag jag en beställning på 22mm 5m slang inkl adaptern på slipmaskinen. MEN - nu är frågan hur och om jag får den att passa på dammsugaren, hehe.
2609256F28 är på slipmaskin-sidan va, förstår jag det rätt då?
2609256F28 adaptern har gummimuff mot slipmaskin med innerdiameter 27.5mm (töjbar) och hårdplaströr i andra ändan på 35mm som passar till dammsugarmunstycke eller till KärcherslangMrZero skrev:Verkligen stort tack för era svar!
Jag åkte till bauhaus i annat ärende och tänkte se om dom hade några adaptrar där som jag kunde titta på men hittade bara de som satt på Bosch dammsugare. Då slog det mig att jag förmodligen måste ha en längre och tunnare slang för att kunna slipa det jag tänkte - och då ingår det ju en adapter. Så nu när jag kom hem lag jag en beställning på 22mm 5m slang inkl adaptern på slipmaskinen. MEN - nu är frågan hur och om jag får den att passa på dammsugaren, hehe.Kanske borde tagit reda på det innan jag lag beställningen men tänkte att jag till och börja med fick göra någon egen lösning i värsta fall. Vad tror ni? Finns det någon adapter för dammsugar-sidan? Jag har bara tittat hur Bosch såg ut på bauhaus och jämfört med min biltema och det ser ju inte helt olikt ut..?
2609256F28 är på slipmaskin-sidan va, förstår jag det rätt då?![]()
Klicka här för att svara