Står inför limning (silikona fast) handfat ovanpå bänkskiva. Vill inte ha silikon utanför kant på skivan; hur centrera så handfat (med silikonsträng) så den hamnar rätt direkt. Litar inte på mitt ögonmått!

Kom på hur i samma stund jag klickade sänd/spara - jag använder såklart den ursågade biten som styrning!

• Bänkskiva i mörk nyans med ursågat hål och vattenledningsrör, redo för handfatsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handfat upp och ner med den ursågade delen av bänkskivan placerad i öppningen.
    Skapa konto
Redigerat:
Ställ den där du vill ha den, tejpa längs med botten, ta bort, dra lite sille innanför tejpen, ställ tillbaka efter tejpen. Klart

tack för inlägget men eftersom handfatet är utbuktande så är det svårt bara att markera med penna... tror dock jag löst det iaf.

Tejpa upp ytan, rita så långt in du kan, skär bort den tejp som inte behövs, lägg på klar silikon (inte transparent!), sätt ditt tvättstället, dra bort tejpen och snygga till den lilla fog som blir.

Ytterligare bild Utskuren öppning i skiva med skruv för fastsättning av handfatssil och limrester synliga.
Skapa konto
underifrån efter limning; här syns styrningen som sitter fastskruvad i handfatssilen med perfekt passform (oc).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.