Jag har har försökt att vrida! Stoppat in en mejsel samt trycka in å vrida samtidigt! Just nu leder lampan... snart får sambon köpa nytt skåp för jag kommer att bli galen! Någon som kan tipsa mig innan de gråa håren blir många fler :-/ !!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· västra götaland
· 128 inlägg
Kan vara så att du skall vrida loss kromringen
Jag tror den inre "ringen" (metallringen med glaset i) ska dras mer eller mindre rätt ut. Har för mig att det är två, eller möjligen tre, "flärpar" som går in i "spåren" som kan anas mellan yttre och inre ringen.
Brukar var rätt besvärliga att vinna över. Någon form av "krok", kanske en virknål eller liknande, brukar behövas. Möjligen att den går att "bända" ut med två "småmejslar" på var sin sida så att den "dras" rakt ut.
Brukar var rätt besvärliga att vinna över. Någon form av "krok", kanske en virknål eller liknande, brukar behövas. Möjligen att den går att "bända" ut med två "småmejslar" på var sin sida så att den "dras" rakt ut.
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
Som sagt, det ser ut som en modell där glaset och den inre ringen skall vridas, det sitter med bajonettfäste, så det skall bara vridas en liten bit, du kan behöva trycka lite uppåt på glaset när du vrider, sedan kommer det rakt ned, var beredd att fånga det.
Det kan sitta lite trögt, då kan man behöva en sugpropp mot glaset för att vrida. Finns ofta att köpa på samma ställen som man köper halogenlampor.
Det kan sitta lite trögt, då kan man behöva en sugpropp mot glaset för att vrida. Finns ofta att köpa på samma ställen som man köper halogenlampor.
MathiasS skrev:
Är ni helt säkra på att den ska vridas? Jag har lampor i ett badrumsskåp som är väldigt lika den på bilden och de ska inte vridas. Det sitter väl G4 halogen i den där.H hempularen skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
Säker är inte heller jag. Men det liknar lampor jag har i badrummet, som skall vridas.
Är det bara en tunn yttre kant på armaturen som ligger dikt an mot skåp/hylla så tror jag inte det ska vridas något för att öppna armaturen. Lutar mer åt att skyddsglaset ska sprättas loss från den yttre ringen.
Jag kollade på mitt badrumsskåp där glaset på en av spottarna "gett upp". Så här ser den ut:
Drar man ut ramen där det normalt sitter ett glas ca halvvägs:
Ramen lös:
Armaturen utan ram:
Nu påstår jag givetvis inte att TS har en likadan men min ska i varje fall dras rakt ut och har ingen bajonettfattning. Ett hatobjekt är de dock även för mig, i varje fall de där glaset är helt...
Logga in
Skapa konto
Drar man ut ramen där det normalt sitter ett glas ca halvvägs:
Logga in
Skapa konto
Ramen lös:
Logga in
Skapa konto
Armaturen utan ram:
Logga in
Skapa konto
Nu påstår jag givetvis inte att TS har en likadan men min ska i varje fall dras rakt ut och har ingen bajonettfattning. Ett hatobjekt är de dock även för mig, i varje fall de där glaset är helt...