Jag har badkarsproppen som syns på bilden nedan. Läge att byte med andra ord. Tyvärr verkar den lika inbyggd i badkaret som badkaret är inbyggt i badrummet, så den verkar svår att få loss. Vill ju byta själva metallringen proppen sitter i också, är det något man gör själv? Och vilken pryl är det jag behöver? Och sist men inte minst, ska man reemaljera inbyggda badkar eller hur fräschar man upp det?

• Sliten badkarspropp fast i badkaret med en kedja, omringad av fläckar och behov av byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jörgen Petersson1 skrev:
Jag har badkarsproppen som syns på bilden nedan. Läge att byte med andra ord. Tyvärr verkar den lika inbyggd i badkaret som badkaret är inbyggt i badrummet, så den verkar svår att få loss. Vill ju byta själva metallringen proppen sitter i också, är det något man gör själv? Och vilken pryl är det jag behöver? Och sist men inte minst, ska man reemaljera inbyggda badkar eller hur fräschar man upp det?
Är badkaret inkaklat? Den byter man underifrån...

T Tompafix skrev:
Är badkaret inkaklat? Den byter man underifrån...
Haha, jo tyvärr. Badkaret är inkaklat (inte av mig). Så vad gör man då? Sågar av den och försöker hitta något i samma storlek att plugga med?

Haha, jo tyvärr. Badkaret är inkaklat (inte av mig). Så vad gör man då? Sågar av den och försöker hitta något i samma storlek att plugga med?
Någon inspektionslucka?

• Ledsen
Jörgen Petersson1
  • Laddar…
Finns det någon inspektionslucka som man möjligtvis kan komma åt undersidan via?

• Ledsen
Jörgen Petersson1
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Finns det någon inspektionslucka som man möjligtvis kan komma åt undersidan via?

Någon inspektionslucka?

Nä, det är nog ett gediget och märkligt korkat hemmabygge så det är helt igenbyggt vad jag kan se :/

Någon inspektionslucka?

Nä, det är nog ett gediget och märkligt korkat hemmabygge så det är helt igenbyggt vad jag kan se :/
Då får du nog leva med det.. Den byts underifrån...

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Någon inspektionslucka?

Då låter det som att det är dags att göra en...

Ta en bild på sidan av badkaret

T Tompafix skrev:
Då får du nog leva med det.. Den byts underifrån...
Den metallen som är där går inte att putsa upp eller rädda på något sätt antar jag?

Hör med en remaljerimgsfirma hur dom gör, dom stöter på det där i princip dagligen.

Den metallen som är där går inte att putsa upp eller rädda på något sätt antar jag?
Hammarite metal lack??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.