Hej,

Jag har ett par moderna fönster enligt bifogat foto och jag tycker dessa handtag är fula. Huset är från 1936 och jag önskar istället ha något i stil nedan bilder istället (eller liknande) men kan inte komma på hur jag ska fästa dem givet att mitt fönster är så grunt.
Någon som har någon smart lösning eller idé? :)

Tusen tack!

Mvh Simon

Moderna fönster med enkla metallhandtag och utsikt mot ett rum med inredningsdetaljer, inkl. två röda flaskor på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönsterbeslag i metall med handtag och fäste, stil av 1930-tal.
Skapa konto

Modernt fönsterhandtag i metall med ovalt grepp och synliga skruvar, monterat mot en vit bakgrund.
Skapa konto

surris
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
surris surris skrev:
Du har för grund mittpost. Sen blir det väl konstigt att ha haspar när du har ett handtag? tar du bort handtaget har du ju ett hål där. Skulle satsa på ett roligare handtag istället om du tycker det är tråkigt.

[länk]
Hej,
Det skulle i så fall varit att spackla igen det gamla, men efter att ha kollat på din länk så gillar jag ditt förslag bättre, jättefina, tack!

De på sidan verkar ha måtten 43x8 mm på stiftet, min befintliga är 48x8 mm, någon som vet om de sista 5 mm är avgörande eller om det kommer fungera fint ändå?

Mvh Simon

surris
S simonnnn skrev:
Hej,
Det skulle i så fall varit att spackla igen det gamla, men efter att ha kollat på din länk så gillar jag ditt förslag bättre, jättefina, tack!

De på sidan verkar ha måtten 43x8 mm på stiftet, min befintliga är 48x8 mm, någon som vet om de sista 5 mm är avgörande eller om det kommer fungera fint ändå?

Mvh Simon
Nej det tror jag inte har någon betydelse.

Finns också på Sekelskifte som ligger i Stockholm om du vill kolla på plats.

surris surris skrev:
Du har för grund mittpost. Sen blir det väl konstigt att ha haspar när du har ett handtag? tar du bort handtaget har du ju ett hål där. Skulle satsa på ett roligare handtag istället om du tycker det är tråkigt.

[länk]
Oj, de där hade inte jag sett :) Men... med mina 18 bågar så drar kostnaden iväg rejält :)

• Gilla
surris
  • Laddar…
surris surris skrev:
Nej det tror jag inte har någon betydelse.

Finns också på Sekelskifte som ligger i Stockholm om du vill kolla på plats.
Sekelskifte är en magisk butik och jag ska ändå dit så det passar perfekt, tack för tips!

• Gilla
surris och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.