Som jag förstått det, byggs stenhus i någons slags lättbetong, exempelvis H+H Celcon. Till saken hör att det uppgivna U-värdet för ett 365mm block är 0,29 W/m[sup]2[/sup]K. Är det tillräckligt lågt för ytteväggar? Alltså tillräckligt ifall man inte gillar att betala höga elräkingar. :)
 
Kire, har du isolering på ytterväggarna eller ska jag gissa på 36,5cm Celcon med bara puts utanpå?
 
Hej. Kire
Får man fråga vad du gav för STO putsen  och hur många kvm meter ? Har du puts inne oxå ?
Putsade du själv ?

Gott och höra att väggarna isolerar så bra ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.