Som jag förstått det, byggs stenhus i någons slags lättbetong, exempelvis H+H Celcon. Till saken hör att det uppgivna U-värdet för ett 365mm block är 0,29 W/m[sup]2[/sup]K. Är det tillräckligt lågt för ytteväggar? Alltså tillräckligt ifall man inte gillar att betala höga elräkingar.