Vi har köpt en fläktkåpa med fläkt från IKEA och i den så ingick kolfilter. Eftersom vi håller på att bygga nytt fritidshus så har jag ännu inte öppnat upp i taket för att via fläktrör leda ut matosen. Det är lite lurigt att ta upp ett hål för att i taket ovanför fläkten så går det en massa elrör. Nu har kag funderat på att testa använda kolfiltret och på så sätt slippa göra hål i taket. Men frågan är då bara hur bra kolfilterfläktar fungerar?
 
Hade kolfilterfläkt i min lägenhet för några år sen och det funkar ok för matos, däremot tar det ju såklart inte bort fukten så om man stekte/kokade på mycket så blev det imma på fönsten. Försvann ju efter ett tag men ändock inte helt bra.
 
Det fungerar ok, inget att satsa på i längden då de där j-vla filtren ska bytas jämt och ständigt.. =)

Med det fungerar ju att ha det tills ni kan ordna ett "riktigt" utblås.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.