Jo, frågan är som följer.
Hur lyckas man borra genom en vägg med två graders lutning? Så att det inte blir bakfall på två grader åt andra hållet i utkastaren. Eller tio grader så det kanske blir meckigt att få ihop anslutningarna på insidan till exempel. Jag undrar eftersom FMM specar två grader i sin installationsbeskrivning. :S

Man borrar med ett lite större borr än diametern på utkastarröretå brukar det bli bra och man har lite justermån.

Krilleman
Som AndersS skriver, FMM har 22mm i sin standrad utkastare så borra rakt med en 25mm borr så har du inga problem!

Helioz skrev:
Du kan använda dig av ett sådant här mobilt borrstativ som går att vinkla:
[länk]

Finns på conrad t.ex:
[länk]
Bra grej, kan man ha till allt möjligt. Tack för tipset.

krilleman_215 skrev:
Som AndersS skriver, FMM har 22mm i sin standrad utkastare så borra rakt med en 25mm borr så har du inga problem!
Och så fixera med en gnutta byggskum på insidan och den skruvade täckbrickan på utsidan?

Fast 3mm lutning på i mitt fall 350mm blir bara 0,5 grader... eller?

Redigerat:
Ska man vara exakt tror jag 2 grader är 12.2 mm stigning på 350 mm. Men så noga har jag aldrig varit, jag har alltid fluktat efter täckbrickan i förhållande till röret och "ah, det blir nog bra" och kört. Mina långa "utkastarborr" är 28mm och jag borrar ganska vågrätt, kanske lite uppåt...
Håller du en vinkelhake mot väggen ovanför borret och fluktar mot så får du iaf inte bakfall.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.