Jag har hantverkare hos mig och har upptäkt
fogsprång på ca 3-5 mm i badrummet. Det är på ett ställe som man både ser det och går på det. Klinkersen är 30*60 cm och lagt trekvarts läggning. Det verkar riskabelt att bryta upp bara dessa plattorna pga tätskiktet. Vad bör jag göra? Rimlig ekonomisk kompensation? Riva upp hela golvet? Låta det passera? Tack på förhand för svar. Med vänlig hälsning, Jens
fogsprång på ca 3-5 mm i badrummet. Det är på ett ställe som man både ser det och går på det. Klinkersen är 30*60 cm och lagt trekvarts läggning. Det verkar riskabelt att bryta upp bara dessa plattorna pga tätskiktet. Vad bör jag göra? Rimlig ekonomisk kompensation? Riva upp hela golvet? Låta det passera? Tack på förhand för svar. Med vänlig hälsning, Jens
jag var nog på jakt efter en översiktsbild för att förstå om man ökat avståndet lite för att inte få för bred fog på slutet, eller om man helt enkelt planerat läggningen fel....
På bilden ovan ser det ju rakt ut, men med bred fog.
På bilden ovan ser det ju rakt ut, men med bred fog.
Det är rakt men ca 3-5 mm nivåskillnad
Jag har lärt mig att iprincip alla 60plattor är konvexa men det löser man mha ”nivåklammer” som spänner ner plattorna till samma nivå. Som tur var kände jag inte till detta när jag la 30x60 sist så det blev plant ändå….
Klicka här för att svara
