Hej
Både jag och min fru är känsliga mot starka dofter och när vi flyttade in i vårt nya hus så upptäckte vi att det luktar parfym i ett av rummen.
Så starkt att vi inte vill nyttja rummet.
Vi har testat att ställa in ättika, skrubbat alla väggar med såpa och hyrt en ozon generator. Allt har hjälpt en stund men nu är lukten tillbaka.
Förvisso inte alls lika stark som tidigare men fortfarande så märks den och stark nog att vi inte vill vara i rummet.
Vi gissar att vi kanske behöver måla om eftersom det mesta verkar sitta i väggarna, finns det något trick vi kan använda eller någon tvätt vi kan använda?
Det är målade gipsväggar.
/Jimmy