WestPete skrev:
Anticimex har fått mycket kritik här på forumet för dessa försäkringar, men jag som köpt ett hus under dessa förutsättningar är väldigt nöjd. Jag har hittat några fel som missades vid besiktningen, och anmälde till A-C. De skickade besiktningsman för att inspektera felen, och godkände. Jag fick hela beloppet för hantverkarnotan minus självrisk.

Hade motparten varit en privatperson hade jag knappast fått ut pengar utan att gå via tingsrätten och det tycker jag hade varit väldigt påfrestande mentalt. Summerat så tjänade säljaren i mitt fall på försäkringen, och vi båda slapp huvudvärk med rättegång. Han kunde lämna nycklarna och glömma huset.
De kanske har tagit till sig av kritiken och skärpt till sig? Även företag som omsätter miljarder inser väl förr eller senare att de inte kan bete sig hur som helst utan att det påverkar affärerna.

Besiktning och försäkring är ett paket, då AC besiktigar innan de övertar ansvaret. Allt som är anmärkt på undantas från ersättning och köparen accepterar risken för detta.

Osäker på förhandlingsmarginalen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.