Hej! Vindvakten till min markis blev totalt demolerad av ett snöras i vintras. Jag är inte speciellt intresserad av att ha en ny, så jag slängde skräpet och tänkte att jag kan köra den med fjärrkontrollen enbart framöver.
Men markisen åker nu in av sig självt efter någon timme, jag har fått det förklarat för mig att den letar efter vindvakten som den är parkopplad med, och när den inte får kontakt så ska markisen rulla in sig som en säkerhetsgrej.
Tyvärr vet jag inte heller vilken tillverkare / märke markisen är av, men det verkar som om kommandona för att programmera markisen är rätt standardiserade när jag kollar runt. Lustigt nog skriver de flesta tillverkare bara hur man registrerar en ny vakt, eller avregistrerar en befintlig fungerande. Men ingen skriver hur man nollställer markisen så att den glömmer alla tidigare sensorer.
Kan någon ge mig tips på vad jag kan försöka? Jag har en fjärrkontroll med en programmeringsknapp, men vilken kombination av tryckningar / hålla inne knappen som ska utföras hittar jag ingenstans.