Hej

Har läckage från denna termostat. Kommer nån droppe var 15 sekund eller så. Testade att skruva lös skruven uppepå vredet så vredet gick att ta loss. Kunde dra muttern under pyttelite men det fortsatt ändå.

Visst, kan ju ta dit en VVS:are men problemet är detta är ett flerfamiljshus och åker då kanske på att tömma hela systemet. Så går detta att åtgärda utan utan att tömma vore det fint ☺️

Tips någon?

• Läckande termostatanslutning på ett radiatorrör med synliga droppspår och korrosion, behöver underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal termostat med läckage vid anslutningen till rör, synliga droppar och korrosion.
    Skapa konto
  • Läckande termostat på uppvärmd vattenradiator, synlig droppbildning, i behov av reparation.
    Skapa konto
  • Läckande termostat på radiator med synliga droppar och korrosion, vredet avtaget.
    Skapa konto
  • Termostat med avtaget vred som visar en mutter och läckage vid anslutningen till radiatorröret.
    Skapa konto
R
Tveksamt om det går att packa om spindeln på ventilen utan att tappa ner , du få tala med husägaren/styrelsen om detta ,
det ligger på deras bord att åtgärda och betala

R rävlyan skrev:
Tveksamt om det går att packa om spindeln på ventilen utan att tappa ner , du få tala med husägaren/styrelsen om detta ,
det ligger på deras bord att åtgärda och betala
Packa om spindeln? Får jag be om översättning till svenska? :thinking::oops:
Jag äger fastigheten så jag vet att det är mitt ansvar. Därav frågan.. känns jobbigt att tömma hela systemet...

R
S swe.jocke skrev:
Packa om spindeln? Får jag be om översättning till svenska?
Ber om ursäkt . Den del som vredet sitter på ( axeln ner i ventilen )

• Gilla
swe.jocke
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Ber om ursäkt . Den del som vredet sitter på ( axeln ner i ventilen )
Tack! Ja det låter som att en sakkunnig får ringas in i morgon. Tack för hjälpen (och kommer du på nåt annat fränt man kan göra för att fixa själv så skrik till) :crysmile:(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.