Hej!

När elektrikerna drog el så bilade de upp en del av väggen (se bilder). Nu behöver jag fixa så att väggen blir hel igen.

Det som är gjort:
  • En gul kopplingsdosa är monterad, men den sticker ut från väggen.
  • Det vita locket på dosan är i nivå med väggen, men själva dosan behöver alltså komma in i väggen så att bara locket syns.
  • Rören är dragna längs väggen/taket och sitter fast.
Mina frågor:
  • Hur gör jag bäst för att få in dosan i väggen på rätt sätt?
  • Vad är bästa sättet att återställa väggen (spackel, puts, gips, annat)?
  • Några särskilda saker jag bör tänka på för att det ska bli snyggt och hållbart?
Alla tips uppskattas !

• Gul kopplingsdosa som sticker ut från en bilad del av en vägg, med synliga elrör och ett vitt lock i nivå med väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gul kopplingsdosa monterad på uppbilad vägg, med rör som löper längs väggen och taket. Dosan sticker ut och locket är jämnt med väggen.
    Skapa konto
  • Vägg med uppborrad del visar gul kopplingsdosa och rör längs taket. En träram är uppsatt mot väggen.
    Skapa konto
jooke jooke skrev:
Hej!

När elektrikerna drog el så bilade de upp en del av väggen (se bilder). Nu behöver jag fixa så att väggen blir hel igen.

Det som är gjort:
  • En gul kopplingsdosa är monterad, men den sticker ut från väggen.
  • Det vita locket på dosan är i nivå med väggen, men själva dosan behöver alltså komma in i väggen så att bara locket syns.
  • Rören är dragna längs väggen/taket och sitter fast.
Mina frågor:
  • Hur gör jag bäst för att få in dosan i väggen på rätt sätt?
  • Vad är bästa sättet att återställa väggen (spackel, puts, gips, annat)?
  • Några särskilda saker jag bör tänka på för att det ska bli snyggt och hållbart?
Alla tips uppskattas !
Jag skulle nog börjat med att bygga upp väggen med husfix, bruk eller eventuellt gipsbruk då det på vissa ställen ser ut att vara rätt mkt som tagits ur. ÄR det mycket stora hål så kanske ett lättebtongblock som du kapar till är en bättre ide än att bygga upp allt från början.

Sen ovanpå kan du spackla och slipa för att få det fint.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.