Y
Man kan läsa många kommentarer kring 2012 om att den är bra, ibland dubbelslår den utan spik.
- och att den kosta runt 500kr.

Men kollar man idag så kostar den nästan 1400kr så jag hoppades att det kanske var en uppdaterad modell med bättre mekanism eller så.

Någon som nyligen köpt och brukat sin spikpistol?

• Gilla
Anders_sbj och 1 till
  • Laddar…
Jag har en från verktygsboden som ser identisk ut med den på biltema förutom färgen. Grön istället för blå.
Slår ibland dubbelslag både med och utan spik. Ju lägre lufttrycket blir från kompressorn ju mer konstigt beter den sig. Så rekommendationen är att hålla trycket 'högt" och justera så att kompressorn startar tidigt.
Ganska tung. kanske inte störande men om man spikar upp o ner så får man hålla emot ganska bra för att kraften ska gå till att slå i spiken istället för rekyl.

Har en Biltema-picka inköpt 2013. Kostade då kring 1400 pix. Har fungerat helt okej. Inga problem med dubbelslag, men den är ju ingen lättviktare direkt. Har du tid att vänta på leveransen så skulle jag nog hellre köpa en kvalitetspicka från staterna för samma pengar (men det gäller att sålla bland fraktalternativen, därav väntetid modell lång). Går ibland även att hitta på tradera för rätt kurs,men jag har inte kollat på något halvår. Dollarn är ju inte lika gynnsam längre..

Y
Tyvärr så har jag ont om tid då tak och vägg ska bli klart innan snön slårtill så får börja med biltema om inget annat.

Funderar lite på vad det är för olja man ska fylla dimsmörjaren med? Likadan olja som till kompressorn eller någon särskild?

Y
Ni hade rätt, den är ju ruskigt tung. Väl i butiken med denna monsterstora och tunga picka i handen så fattade jag tillslut beslutet att avstå.

Blir nog hammare alternativt skruv istället. :p

Jag tror du vänjer dig vid tyngden rätt snabbt dock.
Däremot tror jag inte du kommer ångra dig, om du kör på med hammare eller skruvis så länge, och beställer en spikpistol från eBay. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.