Ska lägga golvvärme och undrar hur jag ska använda mina vänd-/spårskivor på bästa sätt för att de ska räcka.

En vändskiva (LK Systems) har tre spår parallellt med långsidan men i det ena hamnar den vändande slangen så det är två kvar för matning. På ett ställe har jag 5st matningar så jag behöver alltså ytterligare tre.Hur gör jag?

Schematisk illustration av golvvärmeskiva med tre spår för slingor, en med vändande slinga.

Spåren har en "perforering" i mitten där jag antar att man ska dela dem. Då kan man få 2,5 spår om man delar vändskivan i det spåret. Fungerar det?

Schematisk illustration av en LK Systems vändskiva för golvvärme med tre parallella spår och förgrenade rör.
Knepigt att förklara men någon som gjort detta kanske förstår vad jag menar :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.