Hej alla,

Vi har köpt en 160cc dusch blandare i mässing.
Gyllene massagepistol på svart skumfodral. Avslappning, återhämtning, fitnessutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monteringsanvisning för kran med varmt, kallt vatten, text på svenska och engelska, måttangivelser, illustration.
Skapa konto

Vi vill inte ha en väggbricka för att de är dyra och man skruvar två extra håll genom tätskiktet.

I denna video (
) säger de att det är snyggare med väggdoser, men jag förstår inte hur jag kan skruva på min blandare i en väggdosa. På bilderna ser ni duschen som vi har köpt. Verken duschen eller väggdosan har en mutter så hur kopplar jag ihop dessa två?

En tecknad megafon eller högtalare monterad på ett grått och orange flexibelt rör, vit bakgrund.
Skapa konto

Bästa svaret

Du skall ha en insats i väggdosan som passar på din blandare. I princip är det ett gängat rör med en lekande mutter på blandarsidan. Insatsen skall kapas till rätt längd så att lagom mycket sticker ut för att kunna fästa blandaren. Runt insatsen sätter du en snygg täckbricka med mutter innan du skruvar i den. I och med att väggdosans insida hör till den ”våta sidan” är det inte kritiskt att täckbrickan sluter absolut tätt, men det är bra att sträva mot det.

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
Redigerat:
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.