Tjena! Jag håller på att installera en diskmaskin och försöker koppla in avloppsslangen, men det strular rejält och jag vet inte hur jag ska lösa detta. Slangen jag har till diskmaskinen är mindre än där jag ska koppla in den. Bifogar några bilder på detta. Så min fråga är: Hur ska jag lyckas koppla in den. Alla tips välkomna.

• Diskmaskinens avloppsslang och kopplingar under diskbänken visas för att illustrera installationsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Diskmaskinsinstallation med avloppsslangar och rör, visar anslutningar med olika dimensioner under diskbänken.
    Skapa konto
  • Diskmaskinens avloppsslang och rör under diskbänken med olika dimensioner, vilket orsakar installationsproblem.
    Skapa konto
Installationsplats för diskmaskin syns under diskbänken med anslutningsrör markerat med röd cirkel och pil.
Skapa konto

Där är diskmaskinsanslutningen.

• Gilla
Jenpet och 2 till
  • Laddar…
På första bilden ser det ut som du försöker koppla in den i rensluckan för vattenlåset. Även om det hade varit möjligt att koppla in den där så skulle du få avloppslukt i köket. Den måste kopplas in före vattenlåset. Och anslutningen som visas i andra inlägget är rätt ställe. Glöm inte slangklämman!

Det kan vara svårt att öppna hålet i den anslutningen när den är monterad, borde gjorts innan monteringen.

• Gilla
Jenpet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.