1 180 läst ·
23 svar
1k läst
23 svar
Hur ansluter jag 75mm HT-rör till 110mm gjutjärnsmuff?
Två böjar hamnar i bjälklaget. Som glad amatör så har jag inte tänkt på att kolla det - så tack för att du nämnde det!Mazen skrev:
”Godkända för inomhus förläggning (applikationsområde B) och markförläggning/ingjutning inom byggnadens struktur (applikationsområde BD) enligt EN-1451-1. Rördelen är klass S16 och märkta med Nordic Poly Mark.”
Så… kanske? 🫣
Edit: Idag lärde jag mig vad applikationsområde B är och inser att de är godkända 👍🏻
Muffen på gjutjärnsröret tillhör en renslucka, tyckte jag var väldigt smart som behöll den 😊👌🏻Mazen skrev:
Nu vet jag inte om du ska lägga rören i ett bjälklag eller gjuta in, om det senare checka så dom rördelar du köper är godkännande för det..
Annars finns det mesta att köpa på dom större DIY kedjorna och byggladorna.
Absolut, kör med 110 så långt du kan.
Om det är en stående stam är ett tips att sätta en renslucka nära golvet för att kunna spola dom gamla rören i framtiden .
[länk]
Vet att bla feltema hade delar tidigare som inte var godkända för att gjutas in, men annars brukar dom flesta tillverkare var OK för det. Men ska du förlägga i ett träbjälklag så behöver du inte fundera på't..
Så så då är du säkrad för ev framtida stop.
Så så då är du säkrad för ev framtida stop.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden