Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 138 inlägg
I vårt övertagna renoveringsobjekt ser det ut som nedan. PEX 15 RIR Kommer ut i väggen mot golvet. Ovan är tänkt diskbänksskåp och ho.
Hur fortsätter jag snyggast och mest fackmannamässigt och praktiskt? Bockfixtur och väggbricka 55 cm upp på vägg? Eller klamra PEX mot väggen?
Grejen mellan pexrören är avloppet.
Hur fortsätter jag snyggast och mest fackmannamässigt och praktiskt? Bockfixtur och väggbricka 55 cm upp på vägg? Eller klamra PEX mot väggen?
Grejen mellan pexrören är avloppet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 138 inlägg
Att det blir en hel vägg bakom skåpet samt snyggt och enkelt att hålla rent i köksskåpet ingen risk att komma åt vattenslangarna med något, men visst vill du göra det enklast möjliga så kan du klamra upp dom om du tycker det..G Gusten_Gnuk skrev:
Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 138 inlägg
Ok, fattar. Bra poänger! Men kommer väl inte undan att avloppet är där det är (kommer ju gå igenom eventuell plastbotten i skåpet etc) eller har du en lösning för det med? Hur fäster man fixturerna i stenväggar? Temporärt med plywood tills man putsat igen eller något annat tips?Rejäl skrev:
Avloppet är enkelt att ta ett snyggt hål för när man sedan trär ned skåpet på plats..G Gusten_Gnuk skrev:
Du skruvar fast fixturen i tegelväggen och putsar fast det ingen plywood behövs..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur bör jag ansluta nya PEX-rör vid flytt av köksblandare?
Vatten & Avlopp -
Isolerad PEX från patta till tegelvägg
Vatten & Avlopp -
Ansluta IKEA Knycklan till PEX och gammal blandare
Vatten & Avlopp -
Pex rör, hur ansluta utan vvb?
Vatten & Avlopp -
Skall byta diskblandare till en ny med PEX slangar. Vad behöver jag att ansluta slangarna till
Kök