Ska gräva ner avlopp i helgen till en blivande stuga. Badrummet ska ha det vanliga: duschkabin, toa och handfat. Se bilden.
Ibland ser man ju på toaletter att rör från handfatet på ngt sätt går bakom toan och ansluter där. HUr funkar det? Jag tycker inte att det borde finnas plats för ett förgreningsrör under toan.
Jag ser inte riktigt i huvudet hur jag ska lösa allt det här. Det är en betongplatta. Det ska väl till en brunn under duschen. Hade tänkt gå upp med stammen till WC, men hur ansluter jag de övriga?
Tacksam för lite input i den här saken.
Ibland ser man ju på toaletter att rör från handfatet på ngt sätt går bakom toan och ansluter där. HUr funkar det? Jag tycker inte att det borde finnas plats för ett förgreningsrör under toan.
Jag ser inte riktigt i huvudet hur jag ska lösa allt det här. Det är en betongplatta. Det ska väl till en brunn under duschen. Hade tänkt gå upp med stammen till WC, men hur ansluter jag de övriga?
Tacksam för lite input i den här saken.
En WC-anslutning med extra inlopp tillverkas av JAFO och hittas här

Kräver dock att WC-stolens utlopp slutar 40mm över golv.
En vanlig IFÖ Sign har 20mm...
Det finns även en variant med extra inlopp för bakåt-kopplad WC, men då hamnar avloppet till tvättstället ganska högt, ca 24cm ovan golv. Även den tillverkas av Jafo.
Kan du inte göra som man brukar göra med avloppet? Dra 110 till WC, sätt lämplig kap-bar WC anslutning, rak eller vinkel beroende på höjd. Typ dessa hos Sigro:

Och förgrena som vanligt med 110x75x45º grenrör till tvättställ och golvbrunn?!

Kräver dock att WC-stolens utlopp slutar 40mm över golv.
En vanlig IFÖ Sign har 20mm...
Det finns även en variant med extra inlopp för bakåt-kopplad WC, men då hamnar avloppet till tvättstället ganska högt, ca 24cm ovan golv. Även den tillverkas av Jafo.
Kan du inte göra som man brukar göra med avloppet? Dra 110 till WC, sätt lämplig kap-bar WC anslutning, rak eller vinkel beroende på höjd. Typ dessa hos Sigro:
Och förgrena som vanligt med 110x75x45º grenrör till tvättställ och golvbrunn?!
Redigerat:
När jag stod i bygghandel med en extremt onöjd 9-månaders miss universum och försökte klura på detta så var det väl vad jag kom att inse också. Jag hade bara i min enfald tänkt att det skulle räcka att bila ett hål och gå upp med 110 där och sen lösa resten ovan platta. Men jag behöver ju en brunn så det blir att bila ändå.
Tack, behövde bara få det skrivet på näsan innan jag såg det.
Tack, behövde bara få det skrivet på näsan innan jag såg det.
Klicka här för att svara