Vi har en rätt så stor naturtomt och som hunden naturligtvis leker omkring på. Ibland på morgonen, av ren lathet, så släpper vi ut hunden det första vi gör så den får skita.

Hunden är rätt liten så det är inget större avfall men över tid blir det naturligtvis rätt många tillfällen och det ligger säkert en hel del skit längs med tomtgränsen.

Tycker ni man helt ska undvika detta? Vad kan det få för konsekvenser? Kan det leda till att vi får massa flugor eller är hundskit inte sådan skit som flugor typiskt sett gillar att lägga ägg i?
 
Lär hunden att göra sina behov på ett och samma ställe.
/W
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Lär hunden att göra sina behov på ett och samma ställe.
/W
Det gör den.
Men vad tänker du vi ska få ut av det? Att vi har ett och samma ställa att plocka upp från?
 
A Advert skrev:
Det gör den.
Men vad tänker du vi ska få ut av det? Att vi har ett och samma ställa att plocka upp från?
Jag uppfattade inte att det förhöll sig så.
Som lite gick jag i långholmsparken på våren, då luktade det hundskit som faen när dyngan låg och tinade i vårsolen, det är nog det problemet du och dina grannar kommer njuta av framöver.
/W
 
  • Gilla
Helene Jarno och 1 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jag uppfattade inte att det förhöll sig så.
Som lite gick jag i långholmsparken på våren, då luktade det hundskit som faen när dyngan låg och tinade i vårsolen, det är nog det problemet du och dina grannar kommer njuta av framöver.
/W
Det är inte gammal hundskit som luktar, det är ny.
 
Om du inte har regelbundna rutiner med promenad efter mat, kommer hunden göra nr2 på tomten, inget konstigt med det. Sannolikt kommer det mesta av skiten hamna på ett färre antal platser på tomten, så det är bara att hålla efter dessa så är problemet löst.

Vi har också hund som får gå ut på tomten när hon vill och då blir det en och annan bajshög. I början trodde jag att det skulle dra till sig råttor och annat men sju år senare kan jag konstatera att det aldrig hänt. Flugor mitt i högsommaren - Ja ibland men rensar man ett par gånger i veckan så är det inte ett problem.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.