Är hundälskare en fnv inte hundägare, men älskar definitivt inte hundägare som förstör för oss andra genom sin nonchalans när de låter jyckarna förorena var som helst samt springa lösa hur som helst. Jag skulle först snacka med hundtanten och sätta upp "vänliga" skyltar, funkar inte detta, upp med större skyltar, funkar inte detta; en eltråd 30 sm över backen, med oblligatorisk varningstext men _utan_ el. Om hundägaren är så korkad att den låter hunden testa eltråden så är det nog kört, då får du skrapa och måla.... (Grannar med barn kan du berätta läget för, så du inte retar up dem.. ;-) )

(Vi har byggt hus vid ett riktigt hundpromenadstråk och det ska få bli en gärdesgård mot vägen så snart vi får råd. Tills dess kanske det blir en skylt med en råttis på och "här vaktar jag"- text ;-) I vintras hade vi t o m hundspår runt hela huset i nysnön, och förra sommaren var det en som var in och snodde ett kebabspett som ramlat ner från grillen... JAG ser om hunden är arg eller glad och vet hur jag ska agera så de inte kommer fram utan sticker hem, men mina barn klarar inte det, och blir de hundrädda pga av andras lösa hundar så vi inte kan skaffa hund igen då blir jag ledsen... Ursäkta, behövde skriva av mig lite.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.