22 337 läst ·
43 svar
22k läst
43 svar
Humorhörnans slasktråd
Prova att ta ättika och citron i en sprayflaska och spruta på brevlådan och området runtomkring. Även om det inte skrämmer bort hunden borde det dölja dens luktmarkering så den inte känner igen sin kissplats och förhoppningsvis låter bli din postlåda.Hep skrev:
Eftersom det är en tråkig hundtråd, så passar jag på. Någon av hundägarna som rastar sina älsklingar på gatan utanför tycker att det är helt ok att deras hanhund pissar på vår brevlåda. Tyvärr är hunden så stor att den når att göra det på luckan som inte är tät och mina brev luktar illa.
Ni som gnällde över era elräkningar - vår decemberräkning var på 22 000 och stank hundpiss. Slå det om ni kan.
Det jag undrar är om man kan spraya något på lådan som hundar inte gillar. Någon "fy-spray" eller liknande som fanns mot katter (och nog inte funkade). Helst vill jag tårgasa hundägaren, men jag vet inte vem det är. Alternativet är såklart en vanlig ickepelarbrevlåda som sitter på stolpe, men jag vill helst ha en stor låda.
Produkter som diskuteras: "balsamterpentin"
Balsamterpentin
Balsamterpentin är en naturlig, organisk förening som vanligtvis utvinns från tallträd. Det används i flera olika områden, inklusive som lösningsmedel för oljebaserade målarfärger, lacker och vax. Balsamterpentin är också ett populärt
Läs mer
Borde fungera med som helst som har starka dofter som dom flesta hundar inte tycker om.Hep skrev:
Glömde skriva att du säkert måste hålla på en lite längre tid. Minst 2 veckor.
Du kanske har något att ställa ivägen samtidigt. Det bästa är om det är obekvämt för den och att det inte finns någon luktmarkering.
Min hund är ju förstås tokig i citrusfrukter men dom flesta hundar brukar inte tycka om det.
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Anders Björk skrev:
Skaffa en elstängselapparat (för ko/får) och rigga en tråd vid brevlådan som hunden får pissa på.
Testat och garanterat effektivt! Jag tror att jycken inte pissade på en hel vecka efter det äventyret.
Koppla inte direkt till brevlådan om den är av metall för du slutar garanterat att få posten utdelad. Kan iofs. vara bra för att slippa få räkningar.
Elakt att plåga en oskyldig hund. Det är ägaren som är ansvarig för sin hunds dåliga beteende.
vem fan tror sig ha rätt att montera upp ett elstängsel som skadar en hund eller annat djur?
har vederbörande produktionsnummer så skall detta anmälas och bli av med både djur och aggregat samt få minst böter..
har vederbörande inte detta så skall denne anmälas för fara för annan och djurplågeri.
Kan ju säga att vore jag brevbärare och det regnar så att lådan mm blir strömförande..
Så skulle breven suttit i käften på vederbörande...
och aggregatet i arslet.. Med fullt pådrag.
har vederbörande produktionsnummer så skall detta anmälas och bli av med både djur och aggregat samt få minst böter..
har vederbörande inte detta så skall denne anmälas för fara för annan och djurplågeri.
Kan ju säga att vore jag brevbärare och det regnar så att lådan mm blir strömförande..
Så skulle breven suttit i käften på vederbörande...
och aggregatet i arslet.. Med fullt pådrag.
borde det inte vara tvärtom?N Niq skrev:
med högre ersättning så tar de lång tid på sig... Och vid låg ersättning tar de kort tid på sig för att kunna ta bättre betalda körningar..
Borde väl vara men men dom häromkring måste lägga så låga anbud att utan ett stort område så går det inte runt. Vilket leder till att dom har mindre tid på sig att utföra arbetet. Fungerar väl på snöfattiga vintrar men när det är mycket snö hinner dom inte med. Dessutom så måste dom spara på bränsle och övriga slitdelar så då blir det snabbt och inte så noga.
Du vet billigt,snabbt,bra fungerar inte
Du vet billigt,snabbt,bra fungerar inte