9 951 287 läst ·
46 619 svar
9951k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Som frugan min som är från ett engelskspråkigt land var och badade jacuzzi i lokala simhallen, det stod med grön text "bad", oförskämt tyckte hon, senare röd text "bad slut"....vi garvade en stund....Carl_Elvis skrev:
Min tur att ta en fredagsfräckis (lite gammal, men jag hoppas inte alla hört den).
Det är mattelektion i skolan och fröken frågar lille Olle:
-Om jag tar en bössa och skjuter en av de tre gråsparvarna på fönsterblecket, hur många är då kvar?
Olle svarar, ganska raskt: -Ingen blir kvar, de överlevande blir rädda och flyger iväg!
-Nja, säger fröken, rätt svar är att det blir två kvar.
Men jag gillar hur du tänker!
En stund senare frågar lille Olle:
Fröken, om tre tanter äter glass, en biter på glassen, en suger på glassen och en slickar på glassen, vilken av dem är det som är gift?
Fröken, som blir ganska generad, svarar: -Det måste vara hon som suger på glassen!
Nja, säger lille Olle, rätt svar är hon som har vigselring. Men jag gillar hur du tänker...
-Om jag tar en bössa och skjuter en av de tre gråsparvarna på fönsterblecket, hur många är då kvar?
Olle svarar, ganska raskt: -Ingen blir kvar, de överlevande blir rädda och flyger iväg!
Fröken, om tre tanter äter glass, en biter på glassen, en suger på glassen och en slickar på glassen, vilken av dem är det som är gift?
Fröken, som blir ganska generad, svarar: -Det måste vara hon som suger på glassen!
Nja, säger lille Olle, rätt svar är hon som har vigselring. Men jag gillar hur du tänker...
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Har hört den förut, men den är braMikael_L skrev:
Min tur att ta en fredagsfräckis (lite gammal, men jag hoppas inte alla hört den).
Jag fick en bok i julklapp, "How to Overcome Procrastination". Jag vet inte varför jag fick den, men den verkar väldigt intressant. Så fort jag fått ihop min fåtölj och satt upp läslampan ska jag läsa den.